Heb ik het recht op een functionele schaal salaris?

Een jaar geleden ben ik als verzorgende ig begonnen op mijn huidige werk. Daar werd gezegd dat ik een jaar lang in aanloopschaal 34 werd geplaatst (wegens net van school) en na het jaar pas in schaal 35. Terwijl een collega van mij wel in schaal 35 werd gezet terwijl zij maar 3 maanden ervaring had opgedaan in een bejaardentehuis. Maar goed nu ben ik een jaar verder en als leerling MMZ niv 4 opleiding gestart bij mijn huidige werk. Ik wordt als leerling uitbetaald maar toch vind ik dat ik het recht nu heb op een schaal 35 uitbetaling. Dat ik als leerling met behoud van salaris dus in schaal 35 zou moeten uitkomen. Of ben ik gewoon de dupe omdat mijn opleiding een maand eerder begon dan dat mijn salaris omhoog zou gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Hoe het zit met je collega die wel in schaal 35 zit weet ik niet maar voor zover ik kan inzien (zie bron) is het gebruikelijk dat een leerling in schaal 34 zit. Pas als je gediplomeerd bent kom je in schaal 35.
Dus:
-Gedurende de opleiding wordt je ingeschaald in aanloopschaal 34
-Het salaris van gediplomeerd ziekenverzorgende is gebaseerd op FWG 35