Wordt je pincode ook overgenomen als je pasje wordt geskimd?

dat vraag ik me af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, je pincode achterhalen ze door plaatsing van een minicamera (of blijkbaar ook door over iemands schouders te kijken... maar 't lijkt me dat het wel opvalt als er iemand over je schouders meehijgt).

Toegevoegd na 1 minuut:
"Bij skimming worden de gegevens van een pinpas gekopieerd. Dit gebeurt op zo'n manier dat niemand het in de gaten heeft. De pinautomaat wordt bewerkt zonder dat iemand het in de gaten heeft en is vanaf dat moment in staat elke pas te kopieren welke door het apparaat gehaald wordt. Een bewerkt pinapparaat leest dus eigenlijk de magnetische strip op de pinppas en slaat deze gegevens op. De klant die de transactie via de pinautomaat voltooid, kan onmogelijk zien dat de pas op dat moment gekopieerd wordt. Voor het kopieren van de kaart wordt een apparaatje gebruikt dat voor de sleuf van de pinautomaat geplaatst wordt. Door er een klein camera bij de plaatsen of de ouderwetse 'meekijk-techniek' over de schouder wordt de pincode afgekeken. Nu is alle informatie aanwezig om de pas volledig na te maken en zo kunnen de skimmers pinnen van uw bankrekening."

http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/22626-hoe-skimmers-skimmen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Soms plaatsen ze ook een laagje over de toetsen heen, die registreert waar gedrukt word.

Andere antwoorden (2)

Nee meestal installeren de criminelen een apparaatje om de magneetstrip te kopiëren en een cameraatje om de pincode af te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Skimmen was oorspronkelijk het kopiëren van de magneetstrip. Maar het nieuwe pinnen is nu ook het nieuwe skimmen een feit. Het nieuwe pinnen, met een EMV-chip, is geïntroduceerd omdat het oude pinnen niet meer veilig genoeg was.
Heel ironisch is het dan ook dat het nieuwe skimmen nog een stuk stiekemer gaat dan het oude skimmen. Niet alleen is het moeilijker om te zien aan het apparaat -de kaart uitlezer zit nu helemaal in de gleuf- maar ook de pincode kan afgevangen worden.
Lees het volgende (bron Bright.nl):
'Nieuw onderzoek toont aan dat skimmen van de nieuwe emv-passen nog makkelijker is dan zou moeten. Vier security-onderzoekers hebben op een Canadese conferentie laten zien dat het te doen is door een klein printplaatje in de sleuf van de betaalautomaat te plaatsen. Daarmee weten ze de pincode te skimmen.
De aanval werkt doordat de printplaat ervoor zorgt dat de automaat overgaat in de offline-modus, waarbij de server van de bank de pincode niet checkt. Ook slaat hij de communicatie onversleuteld op, zodat ook de pincode is te zien. Het hele onderzoek is als PDF-document te downloaden.
Criminelen kunnen als ze eenmaal de pincode hebben een pas namaken. De Nederlandse bankpassen hebben ook nog allemaal magneetstrips, die in andere landen werken om te pinnen. In sommige landen zelfs nog steeds zonder pincode. Volgens de onderzoekers is de technische specificatie van EMV het grote probleem dat de skimmethode mogelijk maakt. Maar de standaard zal voorlopg niet snel worden aangepast.'

Voor meer informatie, zie bronnen.