Wat zijn stafafdelingen?

Wat zijn buiten P&O, het secretariaat, automatisering, administratie, facilitaire dienst nog meer 'stafafdelingen' en hoe formuleer je de definitie van stafafdelingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.4K

Het beste antwoord

Stafafdelingen zijn al die afdelingen de de organisatie ondersteunen bij het maken van het primaire product.

Het gaat dan meestal om ICT, Juridisch, Personeel, Organisatie, Facilitair, Huisvesting, Communicatie. Meestal gebruikt met de afkorting PIOFACH (over juridisch zijn de meningen verdeeld)
Administratie die bij het primair product hoort is GEEN staf.

Om het nog moeilijker te maken Juridisch is bijvoorbeeld geen staf bij een advocatenkantoor, daar is het het primaire product. Zo is ICT het primaire product bij Apple.

Nog moeilijker. Personeel is het primaire product van een uitzendbureau, maar de personeelszorg van de intercedenten is weer wel staf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stafafdelingen zijn mensen die een ondersteunende functie hebben ten dienste van heel het bedrijf. Vaak zij ze zelfstandig in het indelen van hun tijd als de noodzakelijke ondersteuning er maar op tijd is. Volgens mij heb je ongeveer alle bekende staffuncties wel genoemd. Alleen een afdeling Public Relations mis ik nog.