Kan ik mijn tweede huis dat in de verkoop staat verhuren, zonder dat dit gekort wordt op een ww-uitkering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet.
Dit verhoogd je inkomen waarschijnlijk in zulke mate dat je boven de inkomengrens van de uitkering komt.
Dit zou je moeten checken in de voorwaarde van je uitkering (WW, WIA etc)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow sorry, WW
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de WW (verzekering tegen werkloosheid) geldt geen inkomensgrens, behalve voor inkomen dat uit arbeid wordt verkregen.
Verhuur van een woning is geen inkomen uit arbeid dus recht op WW wordt door verhuurinkomsten niet beinvloed.
Een ww uitkering wordt verstrekt omdat je geen werk hebt, en er wordt verder niet naar andere inkomsten gekeken.
Ook met een verdienende partner krijg je ww als je daar recht op hebt.
Met een bijstandsuitkering wordt het anders, dan wordt wel gekeken of er nog andere inkomsten zijn. Zijn deze hoger dan de uitkering die je zou krijgen dan krijg je geen uitkering, zijn ze lager dan wordt dat inkomen aangevuld tot bijstandsniveau
anneliez
12 jaar geleden
Edraket
12 jaar geleden
WW heeft betrekking op werk en de vroegere inkomsten daaruit. Huur valt onder inkomsten uit vermogen.
Vermogen telt niet mee bij het vaststellen van een ww-uitkering.
Edraket
12 jaar geleden
Sorry, dit is geen reactie.
Ik wilde de vraag beantwoorden