Zeker weten kan je het bijna niet. Wat wel verstandig is letten op een keurmerk. In Nederland is dat het Keurmerk Thuiswinkel Waarborg. Als je daar op klikt krijg het keurcertificaat van die site.

Wat je altijd kan doen is zoeken bij Google, naar de naam van de site. Kijk dan in de resultaten of er reviews zijn, of klachten over die site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Keurmerk is inderdaad een goeie, alleen kan iedereen een keurmerk op z'n site zetten, dus zoek daadwerkelijk op de site, of de site waar je iets besteld bestaat..
Optie 2, je kunt op KVK.nl kijken of de site/bedrijf geregistreerd bij de kamer van koophandel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet ik of een webshop betrouwbaar is? Doe de Online ShopScan!

Op internet kunt u eenvoudig prijzen vergelijken en zo een voordelige koop sluiten. Maar weet u ook van wie u koopt en hoe betrouwbaar de winkel is? De ConsuWijzer Online ShopScan helpt u om verder te kijken dan alleen de prijs. Eigenlijk net zoals u dat in een echte winkel doet. Aan de hand van een aantal vragen kunt u een goed oordeel vormen over het bedrijf achter de webshop.

http://www.consuwijzer.nl/shopscan/