Wat als ik een brievenbuspakket verstuur dat net iets te groot is?

De maximale dikte die door de brievenbus kan ik 3,2 cm. Wat zou er gebeuren als ik iets verstuur wat net een paar mm dikker is? Want het past wel door mijn brievenbus. Ik vraag me af of ze eruit worden gesorteerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.2K

Het beste antwoord

De afmetingen die Post.nl hanteert zijn:

38 x 26.5 x 3.2 cm.

Een pakket dat wat groter is "verstopt" de sorteermachine en zal aan het begin van het sorteerproces uit de bulk worden gehaald.

Vanaf hier gaan er twee wegen bewandelt worden, de maatgever bij het postkantoor waar jij het buspakje hebt aangeleverd wordt vervangen, de ontvanger krijgt het pakketje met portverhoging, overigens wordt het pakket uit de postroute gehaald en bij de pakketdienst toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer je het verstuurt, testen ze of het door de brievenbus past. Als dit het geval is, betaal je minder.
Mocht de postbode bij het aflever adres er achter komen dat het niet zo is, zal hij gewoon aanbellen om het af te leveren. Het is dan jouw fout ook niet.

Ze kijken dus niet zo precies naar het aantal mm. maar of het past ja of nee.