Heeft mijn telecomprovider dit goed gedaan?

Ik heb een abonnement bij Simpel van

100 smsjes in de maand voor 2,50
100 belminuten per maand voor 2,50
300 MB internet voor 7,50 per maand
Totaal: 12,50 per maand.

Ik kreeg onlangs een factuur met dit:

Omzet mobiel nummerbehoud € 7,56
SIM kosten € 4,13
SMS bundel Simpel € 4,13
Data bundel Simpel € 12,38
Abbokosten reeds voldaan € -10,50

Subtotaal € 17,70
BTW € 3,36
Totaal € 21,06

de prijzen zijn excl. BTW
dat ik 9 euro voor het nummer behoud moet betalen, snap ik nog wel.. maar

wat zijn die andere 4 posten?

P.s. ik weet 120% zeker dat ik NIET over mijn abonnement ben gegaan. Ik heb trouwens (volgens mij) een half jaar gratis abonnement.

Wie o wie kan mij dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Haha (ik lach je niet uit ;)) nou.. 1 ding:.. ik wilde misschien ook een Simpel abbo.. tot ik de reviews ging lezen.. als je ff googled: simpel reviews... alleen maar sites met negatieve klachten.

Antwoorden (2)

Ik heb een maand of 3 geleden ook bij simpel aabo voor me zoon afgesloten.
snapte ook eerst niks van de eerste rekening.
moest je geen 25,- aansluitkosten betalen?
de 2de rekening werd het wel duidelijker,je kan online zien wat je verbruikt maar loopt wel wat achter.
het half jaar gratis heeft mijn zoon ook,deze krijg je na de eerste abonnementsperiode. dus achteraf na de 2 jaar.
de kosten bij aanvang kan ik je niks over vertellen of het klopt maar denk het wel.
tot nu toe zijn we tevreden met simpel,buiten dat je de eerste x erg veel kosten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de meeste providers moet je het abonnement vooruit betalen. Als je bv in februari een abonnement hebt genomen dan moet je op de eerste factuur het abonnement voor februari (naar rato) en maart betalen.

Op de factuur over april betaal je het abonnement voor mei en eventueel de kosten buiten de bundel over april.
Op de factuur over mei betaal je het abonnement voor juni en eventueel de kosten buiten de bundel over mei.
etc.

2 maanden bellen (sim) a 2,50 is 5,00 incl BTW
2 maanden sms a 2,50 is 5,00 incl BTW
2 maanden internet a 7,50 is 15,00 incl BTW

Hou er trouwens rekening mee dat informatie nummers 0900 en 0800 etc vaak buiten de bundel vallen plus de kosten voor het nummer zelf.

Toegevoegd na 12 minuten:
patje69 heeft je uitgelegd hoe het zit met een half jaar gratis

Toegevoegd na 24 minuten:
De abbokosten reeds voldaan. Had je al iets betaald?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begin het te begrijpen
de rekening staat nog los (vind ik ook raar, want het is automatische incasso). Maar jij denkt dat het wel goed is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit niet bij simpel. Bij simyo moest ik op de 1e factuur ook 2 keer het abonnement betalen. Daarna betaal je elke keer maar 1 maand.
Mijn 1e factuur kreeg ik in februari over januari waar ik het abo voor januari en februari moest betalen. De 2e factuur in maart over februari waar ik het abonnement over maart moet betalen. Ik neem aan dat simpel zou ook werkt, dan zou het goed zijn.
Staat er op de rekening geen specificatie waar de bedragen over gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat de rekening nog als niet betaald staat klopt gewoon.
Simpel maakt eerst de rekening aan, daarna worden de incasso's aangemaakt en pas als het geld ook daadwerkelijk geincasseerd is en op de rekening van simpel staat is de factuur pas betaald.