Kan een uitzendbureau zomaar een contract niet verlengen wanneer de werknemer buiten zijn schuld tijdje uit de running is?

Het gaat om het volgende: Ik werk in een Distributiecentrum van een grote beursgenoteerde firma (niet AH) , zij maken gebruik van veelal Oost-Europese werknemers die ingehuurd worden via een uitzendbureau dat gespecialiseerd is in dat soort dingen.
Wij hadden een Duitse jongen in dienst die echt keihard z'n best deed en goed werk leverde, nu is die jongen door een andere uitzendkracht tijdens het werk buiten zijn schuld over z'n voet gereden die dus gebroken is. Zo'n 2 maanden uit de running.
Nu heeft hij dus te horen gekregen dat zijn contract niet verlengd wordt en bedankt voor alle diensten, terwijl er wel vandaag weer een nieuwe uitzendkracht is begonnen er is ook werk zat.
Kan dit zomaar? schijnbaar wel, maar het voelt niet echt ok.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja dit kan een uitzendbureau zonder problemen doen. Het belang van een uitzendbureau is namelijk dat de uitzendkracht het liefst zoveel mogelijk uren in een maand werkt. Want hieraan verdient een uitzendbureau lekker gemakkelijk veel geld. Aan zieke of geblesseerde uitzendkrachten heb je weinig. Bovendien vragen andere bedrijven ook niet na zulke uitzendkrachten. Kortom ziektedagen en blessures zijn slecht voor de marktwaarde van uitzendkrachten op de arbeidsmarkt !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat doet het uitzendbureau niet maar jou werkgever die wil de jongenman niet meer terug als hij weer beter is en wil direct een andere van het uitzendbureau. dat is voor de werkgever ook het voordeel van inhuren via een uitzendbureau.
ronron1212
12 jaar geleden
Een contract niet verlengen is geen ontslag. Dit mag dus, want het contract eindigt gewoon van rechtswege. Helaas.