Wat zijn redenen om uit de schuldsanering gezet te worden? En kan je daarna weer terug in de schuldsanering, of is dat niet mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (5)

Ja als jij je niet aan je afspraken houdt kunnen ze je uit de schuldsanering zetten. daarna krijg je geen hulp meer.
ronron1212
11 jaar geleden
Om uit de schuldsanering te komen moet je een bepaalde tijd uitzitten. Ik meen 3 jaar, daarna zijn je schulden kwijt gescholden. Er is geen vervroegde optie om uit de schuldsanering te komen (of je moet je schulden ineens af kunnen betalen).
Je kunt meerdere malen in de schuldsanering terecht komen. Veel mensen komen meerdere malen in de schuldsanering veel mensen leren namelijk niet van hun fouten (dit geld natuurlijk niet voor alle gevallen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je tijdens de periode in de schuldsanering nog meer schulden maakt kan je eruit gezet worden, weer terugkomen zal moeilijk worden als je je de eerste keer niet aan de afspraken hebt gehouden.

Hier is een filmpje, dan kan je zelf luisteren naar de informatie over de schuldsanering als burger met financiele problemen. Als schuldeiser kan je ook hier informatie vinden.

http://www.wsnp.rvr.org/burger/index.cfm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wet schuldsanering natuurlijke personen oftewel WSNP is een once in a live time afspraak.
Je zit normaal gesprokend drie jaar in de WSNP soms 5 jaar.
Als je je in deze periode houd aan alle afspraken zoals geen nieuwe schulden maken, zoeken naar mogelijkheden om meer geld te verdienen enz. worden na deze drie jaren al je overige schulden kwijtgescholen.
Je kan wel degelijk uit de sanering worden gezet, namelijk als je je niet houdt aan de gemaakte afspraken.
Wat ik al schreef is het een eenmalige optie, alleen als er echt hele goede redenen zijn om je niet aan de afspraken te houden kan de rechter overwegen dat je het nogmaals mag proberen maar dat is zeker een uitzondering en geen regel.
Het is natuurlijk ook nog al wat, al je schulden worden kwijtgescholden en je kan beginnen met een schone lei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een reden kan zijn dat je je niet aan gemaakte afspreken houd,niet voldoet aan de eis om zoveel mogelijk inkomsten te genereren,inkomsten achterhoud op enge wijze,geen of te weinig informatie aanbied op momenten dat het gevraagd word,het is trouwens onzin dat je meerdere keren in de wsnp kan,eens in de 10 jaar,gevolg is ,als je je niet aan afspraken houd ,is dat je failliet verklaaard word en dan mag je het zelf uitzoeken

Toegevoegd na 1 minuut:
eens in de 10 jaar is het maximum