Is naar buitenland op vakantie gaan slecht voor de Nederlandse economie?

ten nadele van ons land/crisis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Ja want er wordt omzet en belastingen gemist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet als het buitenlanders zijn , die hier na toe komen :) ja het is goed Vd economie dat mensen hun geld in nl Uitgeven . Goed Vd horeca enz ja en ja die betalen weer belasting en dat is weer goed voor de staats inkomsten .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of het per definitie slecht is, maar het is natuurlijk beter om in eigen land op vakantie te gaan (t.o.v. de economie) Winkeliers zetten meer om, moeten meer inkopen e.d. Aan de andere kant exporteren wij natuurlijk ook naar het buitenland, wanneer daar wordt aangekocht door toeristen moet er meer ingekocht worden wat weer uit ons land komt. Dus het zal niet slecht zijn, maar in eigen land is wel beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel simpel: geld verlaat het land.

Aan de andere kant: ga op vakantie naar Griekenland of Spanje (en andere potentieel noodlijdende landen) en je steun hun economie. Aan het eind van de rit hoeft daar minder geld naartoe als gevolg hiervan,....
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Griekenland is niet meer te redden, als het geld dat je daar heen breng is verloren;)
Het ligt eraan wat voor vakantie je houd. Als je in Nederland blijf geef je minder uit dan wanneer je bijvoorbeeld naar een tropisch land ga. Als je boek bij een Nederlands reisbureau dan blijft er een deel in Nederland van jouw vakantiegeld en help je ook onze economie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronaldP
11 jaar geleden
Ben nu een paar keer i nederland 'gebleven' omdat ik minder geld wilde uitgeven, blijkt keer op keer dat Nederland niet echt goedkoop is.
Ik geef dus niet minder uit in Nederland. Ga maar eens in Nederland uit eten; 1 van de duurste landen in Europa!
Vakantie is maar een klein onderdeel van wat je betaald en betaal je van je spaargeld (het andere geld wordt al ingenomen door onze overheid enz) Door te wonen en te werken in Nederland help je ook de economie en het wordt er niet veel slechter van als jij deze zomer een paar weekjes in Spanje zit.