Voor een vergadering in Japan moet ik 8 foto's zoeken die typerend zijn voor België, welke zijn de eerste 8 volgens jou ?

Ik denk dan aan atomium, chocolade, Van Rompuy bv.
Op welke site kan ik deze foto vinden ? Het moeten wel legale foto's zijn? (Niet van een persagentschap of zo hé)

14 jaar geleden

Het beste antwoord

1.Diamantsector Antwerpen 2. Brugge historisch patrimonium Unesco 3.Chocolade artisanale bereiding 4. Grote Markt van Brussel (meest intakte grote markt met historische gebouwen) 5. Abdijbieren (Leffe, West-Vleteren etc) 6.Waterzooi op zijn gents 7.Bekaert 8.De Japanse Toren in het paleis van Laken (authentiek japans) reserve :Comme chez soi en/of Hof van Cleve .Tapijtweverijen De Witte(één hangt in het Uno gebouw)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je naar google gaat, en daar images aanklikt, dan kan je bijvoorbeeld naar "Vlaamse Friet" zoeken en dan krijg je allemaal foto's (afbeeldingen) over dat onderwerp. Of Manneke Pis, of Belgenmoppen, of de dingen die je zelf al hebt genoemd.
Fluitje van een cent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik dacht ook meteen aan Manneke Pis en aan grote zakken Vlaamse friet!
O ja, en aan de Ardennen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op http://www.sxc.hu/
Hier zijn de meeste foto's vrij voor gebruik (je kan per foto de rechten bekijken).

Atomium: http://www.sxc.hu/photo/581272
Manneke Pis: http://www.sxc.hu/photo/554365

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'n Frietkot misschien......?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De univeristeit van Leuven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rubia;

Misschien geen foto, maar wel een treffend voorbeeld van populaire Belgische cultuur:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een overvloedige warme maaltijd met wijn (bij voorkeur rond lunchtijd) is voor mij typisch Belgisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een presentatie in het buitenland wil je Belgie natuurlijk zo positief en veelzijdig mogelijk laten uitkomen.

Ik denk dan aan de volgende aspecten:
Bourgondisch: plaatje van de Boerenbruiloft van Pieter Bruegel
Sportief: foto van Eddy Merckx
Cultuur/architectuur: mooi foto van het Atomium
Economie: foto van de havens van Antwerpen/Brugge
Koningshuis/tradities: foto van de 2 koninginnen
Toerisme: Manneke Pis
Geschiedenis: foto van het marktplein van een van de steden zoals Antwerpen, paleis in Luik etc.
Kunst: diverse mogelijkheden: Kuifje/Suske & Wiske, maar ook de saxofoon, diamanten
Algemeen: onderdeel van Europa: plaatje Belgische vlag samen met Europese vlag

Als je overigens op zoek bent naar legale foto's kijk dan eens in Wikipedia bij de diverse onderwerpen. Daar staat bij de foto's (even op de foto klikken) of je de foto kunt gebruiken en bij wie de rechten liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 de saxofoon is idd een mooie Belgische uitvinding.
Wat dacht je van het Japanse Paviljoen te Brussel, om aan te geven hoe hecht de relatie België/Japan is.
Voor kunst: een van de beeldhouwwerken van Rik Poot uit Grimbergen. De Grote markt in Brussel.
Een zak friet doet België echt tekort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardevolle opmerking! Ik zou het ook vervelend vinden als ze Nederland in het buitenand gaan typeren met klompen o;)