Waar kijken ze allemaal naar bij de medische keuring voor machinist (NS) ?

Mijn ogen zijn natuurlijk goed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Je moet tussen de 1.60 en 1.93 meter zijn.
Je moet goede oren en ogen hebben (kleuren onderscheiden). Een bril is geen probleem tot maximaal +/-8.

Dus je lengte, je oren, je ogen en verder waarschijnlijk de algemene dingen waar je wel doorheen komt als je gewoon gezond bent, geen aandoeningen hebt en een beetje conditie hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het nog wat preciezer gevonden:

Medischekeuring:

1. Invullen vragenlijst
- Vragenlijst gericht op functie-eisen voor beoogde veiligheidsfucties

2. Biometrie (vooronderzoek)
- Bloeddruk
-Gehooronderzoek (audiogram)
- gezichtsscherpte onderzoek op afstand
- Kleurenonderschijdingsvermogen
- Electrocardiogram in rust (hartfilmpje)
- Bloedonderzoek: Bloedsuiker gehalte

3. Lichamelijk onderzoek door Arts
- Ogen, hart, longen, zenuwstelsel, evenwicht, houding en bewegingsapparaat.

4. Indien arts noodzakelijk acht extra onderzoeken

* Onderzoek duurd ongeveer 2 tot 3 uur!
Haal je deze test niet, hoef je niet naar het Psychologische onderzoek te komen.

Psychologisch veiligheidsonderzoek:

* Gesprek met een psycholoog waarin je werkervaringen en motivatie aan de orde komen.

* Persoonlijkheidsvragen

* Veiligheidstest Deze test meet het reactie en concetratie vermogen.

*Capaciteitentest: Simpel vragenlijst je die meet hoegroot je woorden schat is en of je kan hoofdrekenen e.d.

Dit onderzoek duurd een halve dag. Mocht je de concentratie test niet in 1x halen, kan je vragen of ze een extra test willen toevoegen die het concentratie vermogen op een andere manier meet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je. Vooral het forum is handig.