Als een normaal gemiddeld Nederlands gezin in een arm derde wereld land zou gaan wonen, zou het daar dan rijk zijn, en is het in zo'n land goedkoper?

Ik dacht namelijk, als iedereen in 3de wereld landen arm is, dan moet het voedsel toch ook goedkoper zijn omdat anders niemand het kan kopen, en als wij daar met een paar duizend euro naartoe zouden gaan, dan zou je in principe toch tot je pensioen rond kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

1] Niet iedereen in de derde wereld landen is arm.
Heel vaak is er een hele rijke top.
Heel vaak pikken die het geld voor ontwikkelingshulp en
hebben grote huizen en grote legers.

2] Heel vaak is het voedsel wel goedkoop, maar dat is dan het lokale voedsel. Zoals cassave of maniok, wat heel veel bewerking vereist.

3] Nee, je kunt er met een paar duizend euro niet leven van je 30ste tot je pensioen.

4] En met je pensioen ook niet want naar heel veel landen mag dat pensioen niet uitgevoerd worden.

5] Er zijn wel mensen die het kunnen, maar de gemiddelde Nederlander kan niet zonder alle luxe die wij hier hebben.

6] Als jij het Nederlandse Modale Inkomen ( ongeveer 32000 euro per jaar) mee zou kunnen nemen naar een arm
Afrikaans land,
ja, dan zou je daar heel rijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo rijk ga je daar ook niet zijn. Voedsel en huispersoneel mogen daar merkelijk goedkoper zijn, maar luxe artikelen zijn vaak duurder.
Bovendien gaat de locale bevolking dat niet zo in dank afnemen. Sommigen zouden je willen bestelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat wel gedaan wordt is in het armere Andalusië gaan wonen. De prijzen van vastgoed en dagdagelijkse dingen zijn daar merkelijk goedkoper.
Geldt eveneens voor Marokko en Turkije, terwijl de politieke stabiliteit daar toch beter is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als je dat zou doen, dan zou je natuurlijk geen huispersoneel en luxe artikelen willen.