hoe krijg ik het geld terug wat ik perongeluk via een automatische incasso heb betaalt

Ik deed laatst mee aan een quiz op het internet(ajaxnetwork) ik heb hierbij mijn rekeningnummer ingevoerd, ik was me niet bewust van de gevaren. Vanochtend zag ik op mn rekening dat ik in het rood stond door een betaling van 27 euro!!! Mijn vader heeft me een voorschot voor mn zakgeld gegeven, maar dat geef ik liever uit aan andere dingen. Bij die afschrijving stond dat ik een ajax clubkaart heb gekocht. Maar ik heb lopen zoeken en ik kwam er achter dat je voor die desbetreffende clubkaart minstens 18 jaar of ouder voor moet zijn, maar ik ben 16. Voor de rest is er niks meer te vinden van die quiz en ik wil graag mn geld terug. Heeft iemand een idee hoe en waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer bij je bank na te vragen waar het geld precies heen is gegaan en dan indien mogelijk terug te laten storten. Hopelijk is het geen abonnement.

Antwoorden (3)

Een automatische afschrijving kun je storneren (terug storten). Even contact op nemen met je bank als je niet weet hoe dat moet. Als je het zelf hebt overgeschreven kun je het niet storneren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt 60 dagen recht op stornatie. dus ja, je kunt het terug vragen. Maak zo snel mogelijk melding bij het bedrijf dat heeft afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Automatische incasso's zijn heel makkelijk terug te storten. Dit kan bij de meeste banken gewoon via internet. Kijk even op de homepage van je eigen bank en je zult het wel vinden. Zie hieronder voor een 'how-to' voor ING. Anders kun je ook bij de bronnen kijken hieronder.

ING BANK:

Hoe kan ik een afgeschreven incasso terug laten boeken?
1. Log in op Mijn ING
2. Bij ‘Alles in Mijn ING’ klikt u bij ‘Betalen’ op ‘Incasso’s’
3. Selecteer de juiste Betaalrekening
4. Vervolgens kunt u op het scherm ‘Incasso’s’ een incasso weigeren of terugboeken
5. U krijgt de melding dat de opdracht is ontvangen en dat deze binnen enkele dagen wordt verwerkt
6. Bij ‘Terugboekstatus’ ziet u of de terugboeking is goedgekeurd, in behandeling of is teruggeboekt.