Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag de NMA (Nederlandse Mededingings Autoriteit) mensen aanraden over te stappen naar een andere energieleverancier?

Vanmorgen hoorde ik op TV dat de NMA mensen adviseert over te stappen naar een andere energieleverancier, omdat men hiermee flink kan besparen. Mag een dergelijk advies wel door hen worden gegeven?

11 jaar geleden
745

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja. Ze vertellen niet naar welk bedrijf je moet overstappen. Ze vertellen alleen dat je door goed om je heen te kijken en vaak over te stappen veel geld kunt uitsparen. Dat komt omdat er een gezonde concurrentie is op de energiemarkt. En de NMA moet er op toezien dat die concurrentie eerlijk is en functioneert.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Zolang ze geen reclame maken voor een ander bedrijf, mag het.
Ze moeten wel onafhankelijk zijn en blijven.

Toegevoegd na 31 seconden:
voor de rest voeg ik mij toe bij het antwoord van Escape.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De NMa doet regelmatig onderzoek in de energiemarkt. Als zij aan de hand van feiten concluderen dat je veel geld kan besparen met overstappen op een andere energieleverancier dan is het toch niet heel raar dat ze dat adviseren?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veranderen van energieleverancier is toch een doodnormale zaak..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding