hoe leer ik topografie in een dag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet. Eerder beginnen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Eyyyy hier een goede tip
Probeer eerst alle landen te leren weet je alle landen te vinden doe dan de hoofd/steden gaat dat goed laat je ouders je overhoren heb je alles goed en onthoud je het ook goed nog beetje doorlezen en je toets is gemaakt!!!

Het beste antwoord

Probeer het in stukjes te doen. Dus niet in 1 keer 3 uur achter elkaar leren, maar heel veel stukjes van een kwartier. Ik weet niet wanneer je je toets hebt (eind van vandaag of morgen pas), maar probeer alle kleine momentjes te benutten. Dus in de kleine pauze op school alles even door kijken, tussen de middag ook nog, als je een tussenuur hebt enz. Misschien heb je ook nog een uur huiswerkles of kun je tijdens een andere les stiekem nog even leren. Als het pas voor morgen is dan heb je helemaal tijd zat. Vanmiddag als je thuis komt nog even, meteen voor en na het eten. Voor je gaat slapen en dan natuurlijk morgenochtend ook nog.

Wat je op deze manier kort vantevoren leert blijft op de lange termijn niet zo goed hangen, maar voor een toets werkt het vaak wel.

Dan meer gericht op topografie. Kijk eerst naar het kaartje met de namen erbij. Zet daarna alle namen in een willekeurige volgorde onder elkaar en kijk of je alle namen op de goede plek kunt zetten. Als dat lukt kun je al proberen om met alleen de puntjes en de antwoorden verborgen te kijken welke je al hebt onthouden. De plekken waar je moeite mee hebt kun je een kleurtje geven zodat je daar een extra geheugensteuntje aan hebt.

Succes met leren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Antwoord lijkt me simpel. Hier de tijd voor nemen en zorgen dat je ontspannen bent. Misschien wil een familielid je overhoren, dat helpt ook vaak.

Spreek met jezelf af, dat zodra je het kent, je jezelf beloond met vrije activiteiten. Als het proefwerk morgen is, zoals ik vermoed, neem het dan 's ochtends voor vertrek nog even snel door en laat jezelf indien mogelijk nog eens overhoren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent wel laat!

Deel je opdracht in bijvoorbeeld 4 delen. Leer eerst de eerste plaatsen of landen. Ken je deze dan neem je de.volgende reeks. Als je alles geleerd hebt laat je je door iemand overhoren. Deze persoon vraag plaatsen of landen in willekeurige volgorde en jij noemt wijst ze aan. Of deze persoon wijst ze aan en jij noemt de naam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak een heel goed ezelsbruggetje voor jezelf. Uit je trefwoord maak ik op dat het over wateren gaat.

Zorg dat je de namen van de wateren al zo'n beetje kent. Zet alle wateren die je moet weten, in een logische volgorde die je ook nog zou kunnen volgen als er op de kaart alleen maar wateren staat, en verder niks (b.v. van 'boven' naar 'beneden', in een cirkeltje, eerst alle rivieren, dan alle meren, dan alle zeeen)
Maak met de beginletters van al die wateren een leuke zin die jij goed kunt onthouden.

Een voorbeeld hiervan is Maak Van Acht Meter Japanse Stof Uw Nachtjapon (om de volgorde van de planeten te onthouden: Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus).