Wie weet een bureau waar je onafhankelijk een arbeidsdeskundig rapport kunt laten beoordelen ?

De meeste bureaus werken alleen in opdracht van werkgevers,dus kun je hier als werknemer niet terecht,het UWV werkt alleen mee als je een uitkering hebt of in de ziektewet zit,en een deskundigenoordeel van het UWV beoordeelt niet een rapport van een arbeidsdeskundige,ik wil beoordeeld hebben of op basis van wat er in dit rapport staat sprake kan zijn van verminderde verdiencapaciteit door geconstateerde beperkingen. Wie weet dit of heeft een tip ? Of is er een onafhankelijke arbeidsdeskundige die dit leest en er zich over wil buigen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn vele commerciele arbeidsdeskundige bureau's die rapporten beoordelen. Die zijn er bijvoorbeel in de letselschadepraktijk waar ik zelf in werk. Deze arbeidsdeskundigen laten vaak het onderliggende medische rapport beoordelen door een medisch adviseur en kijken dan naar rest verdiencapaciteit ( voorbeelden zijn Heling & partners en van Brunschot, Hagort en van Summeren ).

Antwoorden (2)

Ik begrijp dat je momenteel werkt.
Dat je een baan hebt.
En dat er een rapport is waarin jouw beperkingen beschreven staan?
Door wie is dat rapport dan opgemaakt?
Toch door een instantie...........waar je dan ook om nadere uitleg kan vragen?

Dit is niet waar: De meeste bureaus werken alleen in opdracht van werkgevers,dus kun je hier als werknemer niet terecht.
Een werkgever is aangesloten bij een Arbodienst.
Die Arbodienst heeft een arbeidskundige, en/of een bedrijfsarts in dienst.
Die mensen zijn allemaal gewoon en goed bereikbaar voor de werknemer.......
als het goed is.

Als dat niet goed is, dan zou je eens moeten bellen met Inspectie SZW ,
voorheen de Arbeidsinspectie.
telefoon: 0800-5151
http://www.inspectieszw.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/veiligheid_en_gezondheid/arbozorg/index.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is er mis om een rapport dat door de arbeidsdeskundige van de arbodienst is geschreven door een andere onafhankelijke arbeidsdeskundige te laten beoordelen. Als je het met je arts of specialist niet eens bent kun je toch ook om een second opinion vragen of niet soms.
Uit je verhaal maak ik op dat er een arbeidsdeskundig rapport is opgemaakt. Mag ik vragen door wie? Als je het niet eens bent met de inhoud van de rapportage dan kun je uiteraard een second opinion laten uitvoeren. Is dit je vraag? Er zijn voldoende commerciele bureaus die zich hier mee bezig houden. Vanuit mijn werk heb ik goede ervaringen met Heling & partners, Adee en Mens en werk. Succes ermee.