Kan dat, of ik dit een fout van Nuon ?

Ik heb mijn jaar afrekening gekregen van Nuon.
Maar ik zie dat ik ineens ruim 100 euro minder ga betalen.
Ik weet dat de prijzen dit jaar omlaag zou gaan, maar kan toch niet meer als 100 euro zijn.
Een paar maanden geleden ging ik ook al ruim 30 euro naar beneden en nu nog eens ruim 100 euro.
Ik belde net al naar Nuon maar die zijn nu niet aanwezig.
Een paar maanden geleden betaalde ik ruim 219 euro en toen ging ik naar 185 en nu weer een paar maanden later ga ik ineens 79 euro betalen.
Dat is 140 euro omlaag binnen een half jaartje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
shh, niets zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,vooral niet doen,dan krijg je een leuk nieuwjaarscadeautje! Een rekening van €1000,- of meer!

Het beste antwoord

Ja dat kan zeer zeer zeker, maar als je het niet vertrouwd kun je gewoon het oude bedrag blijven betalen. Dat krijg je dan terug aan het eind van dit jaar. het voordeel is dat je dan geen grote naheffing krijgt. Je kan dan altijd eind van het jaar het bedrag laten verlagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat kan.

Als jij relatief nieuw bent in je woning, kan het zo zzijn dat jouw verbruik veel lager is dan ingeschat. En om te voorkomen dat ze jou aan het einde van het jaar veel geld schuldig zijn, verlagen ze het maandbedrag.

Bij mij is er laatst ook 40% van het maandbedrag af gegaan: We hebben ons huis geisoleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel een heel erg groot verschil ineens. Misschien kan je voor jezelf eens nagaan of er iets drastisch veranderd is in jouw woonsituatie (misschien heb je een nieuwe ketel bijvoorbeeld). Is er geen reden te bedenken waarom je ineens zo weinig betaalt zou ik als ik jou was gewoon de Nuon bellen en vragen of je die 185 gewoon kan blijven betalen. Liever aan het eind van het jaar een flinke teruggaaf dan ineens heel veel bijbetalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag niet hoe het kan maar geniet ervan!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dit wel klopt,in mijn familie zitten we allemaal bij Nuon en ik hoor ook zulke berichten van hun.Zelf ben ik ook 2x met de maandpremie gezakt...Wees maar geen bang dat Nuon een fout gemaakt heeft,ze zijn altijd heel correct met de eindafrekening.En heb je misschien vorig jaar een andere HR ketel geplaatst?Wie weet speelt dat ook mee...
Maar lekker toch,zo'n goedkopere maandpremie?
Ik zou maar eens lekker uit eten gaan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK gebruik het zelfde als vorig jaar, en ik vertrouw het zo wie zo niet want mijn dochter heeft een vriend en ze douchen heel erg lang dus ik zou eerder verwachten dat het omhoog zou gaan.
Maar ik gamaandag wel ff bellen, dat ik meer wil betalen.
Allemaal goede antwoorden, maar één extra opmerking:
Vergeet niet dat de Nuon zijn elektriciteitstarieven met maar liefst 23% heeft laten dalen!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overheidsbelasting op energie is drastisch gestegen het over gebleven voordeel zou maar een paar euro per huishouden per maand zijn.
Ik zit bij een andere leverancier maar ik weet niet of Nuon een verbruiksmanager heeft zo ja vul je gegevens even in dan kun je het zelf even controleren.