Hoe houdt u uw inkomsten en uitgaven bij?

Schrijft u het op een papier op of gebruikt u een programma? Hoe houdt u bij welke inkomsten er binnenkomen en waaraan u uw geld besteed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (12)

Via de bank: Online bankieren en zoveel mogelijk digitaal betalen. Daarmee is 90% van mijn bestedingspatroon gedekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nibud Geldmanager doet dat met jou samen als je dat wil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou, die 40 euro die dat kost, is al de eerste uitgave die je kunt vermijden als je een schriftje koopt.
Ik gebruik mijn bankafschriften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat vast is gaat via internetbankieren. Dan heb je daar vast geen omkijken meer naar.
En verder heb ik een soort tellertje in mijn hoofd dat bijhoudt of ik geen rare dingen doe in dagelijkse uitgaven en maandelijkse. Dat doet het prima.
Af en toe check ik dan even (via internetbankieren) of het tellertje me niet voor de gek houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een gewoon schriftje als ik alles weer eens 'op een rijtje'wil hebben, maar meestal zit alles goed in mijn hoofd.
Ik ben dan ook iemand die weinig aankopen pint, pin een vast bedrag, elke week en betaal daarmee contant, op die manier houd ik overzicht.
Mijn vaste uitgave gaan zoveel mogelijk automatisch waardoor ik via internet bankieren een duidelijk overzicht heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet. Ik weet ongeveer wat er overblijft per maand, doe ik hele rare dingen dan check ik van te voren via internetbankieren even of het kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een rekening krijg dan betaal ik het, zet ik er een datum op en gooi ik het op de grote stapel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je inkomsten zijn vaak wel duidelijk. Als je daarnaast je uitgaven goed op een rij hebt, is het vrij simpel.

Je vaste lasten er eerst af en daarna kijken wat er overblijft en wat de prioriteiten zijn.

Ik doe thuis de administratie en betalingen en zorg dat alles goed geordend is. Zo is het ook geordend in mijn hoofd. Ik weet precies wat ik wel en niet kan uitgeven.
Kwestie van ordenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere eerste van de maand kijk ik hoeveel geld ik nog heb. Als de volgende maand het bedrag groter is blijkt dat je minder hebt uitgegeven dan er binnen gekomen is. En dat is goed. Als het bedrag (veel) kleiner is, betekent dat dat ik de komende maand wat zuiniger aan moet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een rekening voor de vaste lasten wat automatisch wordt afgescgreven

en een rekening om van te leven

ik pin elke week een vast bedrag en daar moet ik het mee doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kunt je het beste doen door een huishoudboekje bij te houden! Kijk hier op: http://simpelhuishoudboekje.org

Groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk met een begroting waarvan ik de items zelf bepaal.Elk jaar verbetert dat geheel door regelmatig naast het ingeschreven getal van in of uit het juiste te schrijven en zo kan men de begroting voor volgend jaar beter en efficiënter opstellen. Binnen die begroting leef ik !