Voor welke bedrijfstak(ken) mag de economische crisis nog wel even duren? Omdat ze hier dus goede zaken in doen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Schoenmakers, stomerijen en kleermakers. Eigenlijk alle bedrijven die spulletjes nog een "tweede ronde" kunnen geven. Maar ook wasserettes merken dat een kapotte wasmachine niet zo makkelijk meer te vervangen is.

Rommelmarkten worden weer een stuk drukker bezocht en Sites als marktplaats etc doen goede zaken. Bijna elke gemeente heeft inmiddels wel een kringloop winkel en sociale werkplaatsen en dergelijke worden vaker ingeschakeld voor het opknappen van meubels/ fietsen etc..

Tweedehands is duidelijk minder taboe :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

(Gerechts)deurwaarders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kringloopcentrums draaien goed op dit moment.
En marktplaats want er wordt enorm veel 2e hands verkocht en gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kringloop winkels,
2e hands autozaken
14 jaar geleden
De reintegratiemarkt spint er wel garen bij...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psychologen
Budgetcoach
Psychologen
Budgetcoach
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Supermarkten, mensen gaan minder vaak uit eten en kopen het eten in de supermarkt. Ook verre vakanties zijn voor veel mensen onmogelijk geworden, dus vakantieparken in Nederland doen het ook niet heel slecht.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan voeg daar ook maar de fastfoodketens aan toe :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je denken he, maar het blijkt dat mensen meer besparen op de boodschappen, dan op etentjes..
paulus811
14 jaar geleden
Jinx, ik heb de cijfers niet paraat mbt de horeca en supermarkten maar wel las ik in één week in de krant dat de horeca voor het 5e kwartaal op rij in omzet gedaald was en dat AH 68.000 extra klanten heeft door de voetbalplaatjes. Ik zal eens kijken of ik de winstcijfers van beide bedrijfstakken boven water kan krijgen, dan zet ik ze hier alsnog neer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/06/0208_Crisis_we_bezuinigen_op_boodschappen_uit_eten_en_vakanties.xml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, dat ging niet helemaal goed, ik hoop dat de link er nu wel goed komt te staan.. http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/06/0208_Crisis_we_bezuinigen_op_boodschappen_uit_eten_en_vakanties.xml
Schuldsanering.

Toegevoegd na 36 seconden:
Is tegenwoordig ook gewoon een bedrijfstak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoorde laatst op de radio dat campingsport zaken het ook goed doen in deze tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De handel in kluizen, loopt erg goed. Mensen vertrouwen de banken niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schilders en installatiebedrijven... mensen knappen hun huis nu op ipv ptoberen het te verkopen...
Klusjesbedrijven idem dito..vooral die in witgoed..vervangen is nu duurder dan repareren..
Fietsenmakers hetzelfde verhaal..
Garage-reparatiebedrijven idem dito...

Incassoburo's en geldschieters...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De juridische afdeling ontslag UWV). Die draaien toptijden en voorlopig geen zorg of ze hun baan behouden. Terwijl dit een tijdje terug nog anders was toen het een stuk rustige was geworden.
En zo scoren ze hier ook goed in.