Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vader zit in de bijstand en ik ga een BBL MBO opleiding volgen. Heeft dit financiële gevolgen voor mijn vader?

Krijg ik extra financiele hulp of worden mijn vader en ik gekort omdat er een extra inkomen is in het huis?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
963

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Studiefinancieringen zijn geen inkomsten die worden gekort. Anders had het immers geen zin dat je die aanvraagt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een BBL opleiding krijg je geen stufi, omdat je 4 dagen werkt en 1 dag naar school gaat.
Nee, je tegemoetkoming scholieren of studiefinanciering is bedoeld voor je studiekosten, dit wordt in de meeste gevallen niet gekort op de uitkering van de ouder. Als jij een tegemoetkoming scholieren of studiefinanciering ontvangt en daarbij een baantje hebt waarmee je netto 618,29 of meer krijgt, dan wordt er van uit gegaan dat jij mee kunt betalen aan het huishouden en kan je vader gekort worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding