Mijn vader zit in de bijstand en ik ga een BBL MBO opleiding volgen. Heeft dit financiële gevolgen voor mijn vader?

Krijg ik extra financiele hulp of worden mijn vader en ik gekort omdat er een extra inkomen is in het huis?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Studiefinancieringen zijn geen inkomsten die worden gekort. Anders had het immers geen zin dat je die aanvraagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een BBL opleiding krijg je geen stufi, omdat je 4 dagen werkt en 1 dag naar school gaat.
Nee, je tegemoetkoming scholieren of studiefinanciering is bedoeld voor je studiekosten, dit wordt in de meeste gevallen niet gekort op de uitkering van de ouder. Als jij een tegemoetkoming scholieren of studiefinanciering ontvangt en daarbij een baantje hebt waarmee je netto 618,29 of meer krijgt, dan wordt er van uit gegaan dat jij mee kunt betalen aan het huishouden en kan je vader gekort worden.