Mag ik een tattoo hebben als ik later als psychologe wil werken?

Ik zou dit jaar beginnen aan mijn opleiding klinische psychologie en laat volgende week een tattoo zetten op de binnenkant van mijn pols. Nu is mijn omgeving mijn beginnen doen twijfelen of dit wel mag als ik later psychologie wil worden..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (4)

Mij lijkt het dat je gewoon een tattoo mag. Ik weet niet waar je hem laat zetten maar als de tattoo niet zichtbaar is voor de patienten dan moeten ze er denk ik niet moeilijk over doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo weet je niet waar vraagsteller hem laat zetten....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat er gewoon bij...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sorry, overheen gelezen.
Dat is waarschijnlijk géén probleem.
Ik ken een psycho-therapeut die al jaren succesvol werkt.
Vooral in deze beroepsgroep gaat men hiermee makkelijker om dan bijvoorbeeld bij accountants.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zij heeft een duidelijk zichtbare tattoo in haar nek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord ! Nu kan ik met een gerust hart naar mijn afspraak gaan dinsdag :D
licht er aan als je een knoeter grote tattoo zet op je nek ofzo dan wel maag als het een kleine tatto is is het denk ik niet erg en eigenlijk mogen ze je niet afwijzen maar dit gebeurt wel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de sector van de (geestelijke) gezondheidszorg moet dat niet zo heel veel uitmaken. Ik ben zelf sociaal werker en ik heb twee tunnels een tattoo achter mijn oor die duidelijk te zien zijn. Daarnaast heb ik ook collega's (gehad) ook met lichaamsversieringen, ook therapeuten. Ik heb al op verschillende plekken gewerkt en nooit anders dan alleen belangstelling gehad van collega's en cliënten. Dus het zou eventueel ook nog wel een leuk contactmoment kunnen opleveren met een cliënt ;)

Let wel op dat je het niet te bont maakt, zoals antisociale teksten logo's of teksten/plaatjes gericht op bepaalde groeperingen zoals bijv. voetbalclubs, dat deze niet zichtbaar zijn. Die kunnen weerstand oproepen. Tattoo's in het gezicht zou ik ook afraden, omdat dit vrij ongebruikelijk is en bijv. cliënten misschien teveel kunnen afleiden tijdens gesprekken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry heb niet goed gelezen. Lees nu pas dat je hem aan binnenkant pols laat zetten. Zoals ik boven uitlegde moet dit naar mijn mening geen enkel probleem zijn. Desnoods draag je tijdens werk een mooie armband / setje armbanden of een horloge er overheen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord ! Nu kan ik met een gerust hart naar mijn afspraak gaan dinsdag :D