Op welke uitkering heb ik recht, of helemaal geen?

Ik ben 19 jaar en in verwachting de uitgerekende datum is 3 januari, ik ga niet naar school en ik werk niet, ik woon momenteel nog bij mijn ouders, met mijn vriend zijn we hard op zoek naar een huis, maar is er een uitkering waar ik nu op dit moment recht op heb al zwangere vrouw, zodat ik mij kan voorbereiden, en inkopen kan doen voor het kindje al ze word geboren? of heb ik helemaal nergens recht op als ik bij mijn ouders woon?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Neem eens een kijkje op www.rechtopgeld.nl en vul hier de vragen in. Je kan hier invullen dat je geen kinderen hebt (de situatie nu) en opnieuw invullen dat je wel een kindje hebt van onder de 18 (voor de situatie in januari).

Je krijgt dan een lijst met toeslagen/subsidies waarop jij nu recht hebt (omdat je bijvoorbeeld werkzoekende bent) en toeslagen/subsidies waarop jij straks in januari recht hebt (bijvoorbeeld kinderbijslag). Zo kun je in ieder geval vast je financiële situatie in kaart brengen.

Verder kan je hier (http://rechtopgeld.nl/regelingen/verlofregelingen/114/zwangerschaps-en-bevallingsverlof) vinden dat vrouwen die werkloos zijn, recht hebben op zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. Als je wil weten wat dit precies voor jou betekent, zou ik bijvoorbeeld even contact opnemen met rechtopgeld.nl

Ik ken zo direct geen toeslag of vergoeding om baby spulletjes van te kopen maar via babyspullen.gratisvoorvrouwen.nl
www.moedersvoormoeders.nl
kun je denk ik al heel veel voor elkaar krijgen.

Ondanks dat het nu misschien af en toe een uitzichtloze situatie lijkt, zijn er vele mogelijkheden voor jou. Ik wens je vooral heel veel succes nu en plezier straks in januari!