Is een laptop voor je studie aftrekbaar van de belasting ?

Het lesgeld hoef ik niet te betalen verder wel alles, zoals boeken enz.

Mag ik de laptop aftrekken van de belasting ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Naar mijn weten niet. Je kunt de laptop ook privé gebruiken dus is dit niet aftrekbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je geluk hebt! Ik heb dit net gevonden op het internet:

Welke studiekosten zijn aftrekbaar?

Let wel: de studiekosten, niet allerlei kosten van levensonderhoud, zoals kosten inwoning, reiskosten, eten en dergelijke. Ook de rente op een eventuele lening zijn niet als studiekosten aftrekbaar. Wat wel aftrekbaar is zijn studie/collegegeld, boeken, kosten van tentamens, readers, de pc en dergelijke. Het kind moet gewoon aangifte doen bij de belastingdienst. In het jaar dat er voldoende inkomen is, kunnen dan de studiekosten worden afgetrokken. Uitzondering hierop is het lesgeld en collegegeld, dat over de jaargrens heenloopt. U kunt aan lesgeld en collegegeld aftrekken wat op de maanden in betreffend belastingjaar betrekking heeft. Het maximale bedrag aan studiekosten dat in een jaar aftrekbaar is, bedraagt € 15.000, tenzij u in de standaard studieperiode zit. De jaarlijkse drempel bedraagt
500 euro. Deze bedragen voor aftrekbare scholingsuitgaven zijn in 2010 niet veranderd.