Ik verdien 4,86 bruto in een supermarkt en ben 16 jaar, hoeveel netto zal ik verdienen?

Ik verdien 4,86 bruto in een supermarkt en ben 16 jaar.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik ben net een paar dagen begonnen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zal ongeveer 3,50 netto zijn, maar aangezien je pas 16 jaar bent kan je belasting terugvorderen. Zie onderstaande link voor meer info over dat gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang je per kalenderjaar met AL je baantjes onder de ongeveer 5700 blijft mag je alles houden al kan het nog even tot juni het jaar erop duren voor je alles weer terug hebt als er wel loonheffing wordt ingehouden. Zorg er dus voor dat bij het baantje waar je het meeste geld binnen haalt de loonheffing wordt toegepast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Pelle bedoelt dat de loonheffingsKORTING wordt toegepast. Loonheffing toepassen betekent juist dat er belasting wordt ingehouden op het loon. Dat kan voorkomen worden als de werkgever de zogenaamde studenten- en scholierenregeling toepast.
Daarvoor moet dit formulier worden ingevuld:
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/opgaaf_gegvoor_de_lh_studenten_scholierenregeling_lh2021b12plfol.pdf
fisbel
10 jaar geleden
N. B: Je kunt de loonheffingskorting en de studenten- en scholierenregeling niet tegelijkertijd gebruiken. Want dat zou betekenen dat de loonheffingskorting dubbel wordt toegepast.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inkomstenbelasting/vraag-en-antwoord/hebben-scholieren-en-studenten-met-een-bijbaan-belastingvoordeel.html