Ik ben een camera verloren van iemand, wat kunnen ze qua politie?

Ik mocht voor vakantie een digitale camera lenen van een kennis van ons. Deze zijn wij op vakantie in Belgie echter helaas verloren. Nu heb ik toen geprobeerd aangifte te doen in Belgie, maar Franse taal is niet mijn sterkste vak. In gebrekkige gebarentaal is mij duidelijk gemaakt dat ik de aangifte thuis zou ontvangen. Helaas heb ik ook nooit een aangifte ontvangen. Dit hele verhaal heb ik aan mijn kennis uitgelegd en afgesproken dat ik zou kijken of ik een andere camera kon kopen. Aangezien we een krap budget hebben, is de camera die we terug hebben gekocht van een net iets minder kaliber als de camera die we geleend hadden. Maar vóór ik de andere camera voor haar gekocht heb, heb ik haar gebeld met specificaties over de camera, en de vraag of dat deze camera goed was om te kopen. Haar eigen woorden waren toen: '' ja dat is goed, dan heb ik tenminste iets'' Dus deze camera gekocht en aan haar gegeven. Nu blijkt dat zij onder bewindvoering zit. Haar bewindvoerder heeft mij nu dus opgebeld met de mededeling dat de mevrouw van de camera het er niet mee eens is en dat ze nu een andere manier wil gaan zoeken om alsnog een andere camera te krijgen. Ik heb de bewindvoerder toen het verhaal uitgelegd van de camera die we gekocht hebben. Vervolgens zegt de bewindvoerder dat dat onzin is, dat ik de oude camera terug krijg en dat ik moet zorgen voor een nieuwe anders gaan ze aangifte doen. Wat kunnen ze hier mee bij de politie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je had het direct na thuiskomst moeten melden aan je reisverzekering. Probeer het eens bij je aansprakelijkheidsverzekering.
Utrecht
10 jaar geleden
precies; klinkt als een verzekeringskwestie.
Moet je wel een aangifte hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en natuurlijk een verzekering Utrecht en Crea!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verzekering vergoed niet zonder aangifte. Heb Naar belgie gebeld voor de aangifte, maar krijg hier weinig over los. zou ik dan alsnog aangifte kunnen doen in nederland?Ik dacht dat die tijd verstreken was en dat dat alleen in belgie kon. Misschien dat de verzekering het dan wel vergoed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus het feit dat er in overleg een andere camera gekocht is. Duidelijk in overleg. Dit heb ik zelfs schriftelijk vast staan, dat ik haar een voorstel heb gedaan, een andere camera heb gekocht en dat zij hiermee akkoord is gegaan. Dan had ze me toch niet een andere camera moeten laten kopen maar direct moeten zeggen dat ze het er niet mee eens was en dat ze dezelfde camera terug wilde?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie is de bewindvoerder ? De partner, een broer, een zus, een kind ? Gewoon aangifte laten doen. Zie je vanzelf wel wat er van komt en wat er van het hele verhaal waar is. Je hebt de camera toch niet gestolen, of is die camera zo kostbaar dat die onder het bewind was gesteld. Je hebt in overleg met de kennis een nieuwe gekocht en geen misbruik gemaakt van de situatie. Ze mag nog wel ergens mee akkoord gaan, zolang ze niet seniel is of onder curatele staat.
Bij bewindvoering blijft de betrokkene wel handelingbekwaam. Kijk in je polis van je AVP (als je die hebt) of verloren voorwerpen worden vergoed. Let op eigen risico.

Antwoorden (2)

Daar doet de plolitie niets mee. Dit is een civiele zaak. Ze kunnen hier ook geen aangifte van doen. Wel kunnen ze naar de ( rijdende) rechter. Neem de camera terug, kijk of je hem kan ruilen. En geef haar de juiste. Je weet toch het merk en type? Je hebt er zelf mee gewerkt. Je zal haar schadeloos moeten stellen. Is goedkoper dan de gang naar de rechter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw kennis heeft schade geleden. Omdat ze onder bewindvoering staat is de bewindvoerder de partij waar je dit mee afhandelt.
De bewindvoerder kan jou aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Je kunt een poging wagen bij je Aansprakelijkheidsverzekering (AVP), maar die zal de schade waarschijnlijk niet vergoeden.
Probeer met de bewindvoerder tot overeenstemming te komen voor een redelijke vergoeding van de geleden schade.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij de Politie kunnen ze er niet zoveel mee, maar jij bent wel aansprakelijk en zal de schade moeten vergoeden.