Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op het verkeerde adres kwam er steeds op mijn naam een incasso bureau, na een tijdje kwam de brief bij mij hoe los ik dit op?

Ik heb nog nooit iets besteld bij dat bedrijf maar er kwam steeds op mijn naam brieven op iemands anders zijn adres. Die gene heeft me kunnen contacteren en nu heb ik een brief ontvangen van 6 december met rente en al dat ik nu 45,- moet betalen bij de incasso bureau maar kunnen ze me dit maken? Want ik heb nooit geweten van de incasso bureau tot nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Google even op de naam van dat incassobureau, of probeer ze te bellen. Waarschijnlijk oplichting, wat tegenwoordig vaak op deze manier gebeurt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je nooit een dienst of product hebt afgenomen, hoef je ook niet te betalen.

Tros Radar heeft voorbeeldbrieven op de site staan, geschreven door Advocaat mr. Pim de Vos. Hij schreef een voorbeeldbrief die u naar een incassobureau kunt sturen indien u een incasso krijgt voor een dienst die u nooit heeft afgenomen. U heeft geen overeenkomst, dus ook geen schuld.
De gehele brief kun je vinden in de meegestuurde link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
neem gewoon contact op met het incassobureau ,vraag naar de officiele rekening vermelddat je niet degene bent die iets besteld heeft maar graag behulpzaam wil zin bij het oplossen van het raadsel, Als je niets besteld hebt ,of hebt laten bestellen komt dat er wel uit en dan hoef je uiteraart niet te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding