Mag een incassobeureau je op facebook lastig vallen, door middel van de rekening op je facebook pagina te zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik vind dat schending van je privacy. Tenslotte ziet iedereen dan dat jij ergens achterloopt. Ik zou het verder uitzoeken of je er misschien geen aangifte van kan doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Die "sociale controle" legt wel enorm druk op je. De niet-zo-nette incasso buro's gebruiken dat om je te bewegen toch te betalen. Daar halen ze zoveel geld mee binnen dat ze het voor lief nemen af-en-toe een keer op de vingers getikt te worden.
Nee, dat gaat alle grenzen van fatsoen te buiten als men dat zou doen én kunnen.
Met dat laatste bedoel ik dan hoever je je Facebook account open hebt staan of beperkt hebt.

Maar als het mogelijk is om zonder enige beperking door een incassobureau zulke zaken op jouw Facebookaccount te plaatsen dan is dat incassobureau zondermeer in overtreding (wet op de privacy) en kun je daarvan aangifte doen.