Uit huis geschopt, dakloos, Waar kan ik heen voor een SNELLE betaalbare huurwoning?

Door problemen in het gezin wordt ik over 3 weken het huis uit gezet door mijn ouders.

Wat kan ik doen? Waar kan ik heen voor een SNELLE betaalbare huurwoning? Ik heb door ziekte alleen een uitkering, en nauwelijks spaargeld. Er is niemand bij wie ik terecht kan!

Toegevoegd na 23 uur:
REACTIE: Dank voor jullie tips, ik heb niemand waar ik kan slapen. Financieel ben ik wel gezond maar het blijft knagen dat ik binnenkort wellicht dakloos ben

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Omdat je zo weinig vertelt [leeftijd/school/werk/studie/ m of v/ familieleden] kan ik niet erg specifiek zijn.

Logisch zou zijn om tijdelijk bij je grootouders / oom&tante / oudere broer of zus / vriend of vriendin te bivakkeren. Veel mensen hebben "problemen" in het ouderlijk gezin of anders. Als je werkelijk over drie weken op straat gezet wordt door je ouders, lijkt me dat je nu inderdaad actie moet ondernemen.

Je zou naar maatschappelijk werk kunnen stappen en hulp vragen, een kamer huren met een bed is wat je over 3 weken nodig hebt. Een maatschappelijk/sociaal werker kan samen met jou de mogelijkheden bekijken en je helpen dit te realiseren.

Afhankelijk van je leeftijd moet je naar school gaan of werk zoeken, al is het maar in het begin een krantenwijk en vakken vullen bij de supermarkt.

Geen paniek, je zegt dat je ziek bent, ook dan zul je iets moeten doen want zelfstandig leven in een huurwoning is ...heel erg duur...! Je zou echter niet de eerste zijn die zijn huis inricht met spullen van de kringloop, dat is wel betaalbaar.

Succes ermee!

Toegevoegd na 1 dag:
Toegevoegd na toevoeging van Dakloos na 23 uur:

Als je volwassen bent en financieel gezond is er altijd een oplossing.
Je kunt een flat bij een particulier in de vrije sector huren [is wel duur] of je kunt een kamer bij een hospita huren [met kost en inwoning].
Ook zijn er mogelijkheden om anti-kraak te gaan huren.

Maar om het eenvoudig te houden, raad ik je toch aan een en ander samen met en via maatschappelijk werk te regelen, zeker als je ineens een dead-line van je ouders krijgt.

Toegevoegd na 4 dagen:
Als 't zo blijft knagen, moet je er eens iets aan doen, je bent volwassen heb ik begrepen, prima, zoek dan hulp en DOE IETS...!
Het is beter achteraf liggend knagen op een bed met een dag boven je hoofd dat je zelf geregeld hebt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn vele organisaties die mensen helpen die dakloos zijn of dat binnen kort worden.

Op grond van je ziekte is het mogelijk dat je van de gemeente naast een uitkering ook hulp bij (zelfstandig) wonen krijgt.

Je kunt ook direct contact op nemen met een organisatie. Zie link 1.

Een snelle en goedkope woning kun je vinden in een jeugdherberg. Zie link 2.

Jammer genoeg hebben de sociale woningmaatschappijen niet direct en binnen een goedkope huurwoning beschikbaar, maar via de organisaties die mensen met een ziekte helpen bij het wonen is er wel wat mogelijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je dient te zoeken naar crisisopvang bij jou in de beurt. Deze zijn voor een acute crisis, maar deze weten wel de weg om je snel een kamer te krijgen. Zorg dat je financieel gezond blijft, want je bent snel je geld kwijt als je de eerste dagen in een lux hotel gaat zitten.