Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een geldig adres in het buitenland genoeg bewijs om aan te tonen dat iemand niet inwoont in Nederland?

Een vriend uit het buitenland wil voor een langere tijd bij mij komen logeren (een paar maanden), nu maak ik mij zorgen dat de belasting zal denken dat hij inwoont. Maar hij heeft gewoon een adres in zijn eigen land. Is dit genoeg bewijs mochten er vragen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
605

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zolang die vriend nog gewoon in het buitenland ingeschreven staat, daar zijn aangiftes doet enzovoorts, dan zijn problemen niet waarschijnlijk. Mocht het zo zijn dat die vriend op basis van een visa hier 90 verblijft, dan is er al helemaal geen probleem omdat hij na 90 dagen weer weg moet.
Het zou enkel problemen kunnen veroorzaken, als hij bij jou woont, hier werkt enzovoorts voor een hele langere tijd. Hij kan dan verplicht zijn om zich in te schrijven in Nederland. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij iemand in het ene land woont en in het andere werkt. Het is niet duidelijk of dat het geval zou zijn, omdat er niet voldoende informatie is.
In ieder geval als hij hier tijdelijk is of gewoon voor een vakantie of zo, dan zou ik mij nog niet zo druk maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding