Hoe hou ik mijn zenuwen onder controle?

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie die ik heel graag wil hebben. Maar ik begin inmiddels behoorlijk zenuwachtig te worden. Wat kan ik het beste doen om vannacht goed te slapen en morgen tijdens het gesprek ook rustig te zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bereid je goed voor op je gesprek,je bent nerveus voor het onbekende, bedenk vragen die jij wil stellen. Schrijf ze op en neem ze mee. Dan kom je motiverend over. Zo sta je sterk. Ga bijtijds naar bed, zet een rustig muziekje op en relax. Je weet nog niet hoe het gaat lopen. Meestal gaat het vanzelf.
Kijk even bij de bijgevoegde bron misschien kun je er iets mee. Ik wens je heel veel succes. Oja als je daar zit zet beide voeten op de grond , ga recht op zitten. leg je armen op de stoelleuningen handen ontspannen. En ga ervoor!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga iets doen, even een frisse neus halen of bij iemand op de koffie, even je gedachtes verzetten. Daarnaast, zorg er voor dat je goed voorbereid bent (al heb je dat waarschijnlijk wel gedaan). Voor de rest, ga gewoon op de normale tijd naar bed. Je bent gewoon jezelf, daar kan je toch niks aan veranderen. Je doet je best en meer kan je niks doen. Succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon rustig blijven en je voorbereiden
schrijf al je vragen die je wil stellen op
en neem ze voor dat je het solitatie gesprek begint even door.
ook je antwoorden op standart vragen van de werkgever kun je voor berijden.
zodat je niet daar te plekken nog een antwoord hoeft te bedenken.
Kijk nooit de persoon in het begin van je solicitatie gesprek in zijn ogen maar richt je op een punt achter de persoon.
zodra je het eerste antwoord gegeven hebt zal je wat losser worden.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga vanavond iets leuks doen. Iets wat je afleidt.
Daarna lekker naar bed en je verheugen op morgen. Ga van het positieve uit. Zenuwachtig zijn is heel normaal, accepteer het.

Morgen als je het gesprek hebt, gewoon eerlijk zeggen dat je een beetje zenuwachtig bent. Op het moment dat je het hebt uitgesproken, zal er een last van je afvallen en zul je zien dat de zenuwen minder worden.

Heel veel succes morgen!! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een binaurale cd, bv eentje van Immrama, Tranquil ocean waves... Die helpt je dan rustig te worden... Deze cd maakt geluiden die je hersenen in een lagere, maar heldere toestand brengen, ideaal voor stressmomenten, zoals die je morgen hebt...

Toegevoegd na 5 minuten:
.

Jij kunt je zenuwen niet onder controle houden, je zenuwen houden jou onder controle... Zie je dat of zie je dat niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je me vanavond nog zo'n cd lenen dan...?
Ik heb er geen in huis.
Vics,laat het maar gewoon over je heen komen! Wat je er ook voor of tegen inneemt het helpt toch niet of juist veel te goed,zodat je morgen als een zombie op dat gesprek zit!
Voordat je het weet is het morgenavond en heb je het achter de rug. De tijd lijkt nu erg langzaam te gaan,maar heus ze heeft de normale snelheid.
Ik wens je van harte succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor je lieve antwoord. En idd de tijd doet een beetje raar vandaag.
Het beste is,

je voor te stellen dat ze al een ander hebben geselecteerd,
dus dat je voor niets komt.

Je hebt al verloren. je komt voor niets!

Neem de tijd om dit scenario geheel te doorvoelen!

wanneer je nu toch op komt dagen,
is het alleen nog puur voor jezelf.

Je hoeft niet te presteren, er valt niets meer te halen,
te winnen.

Je kunt dus alles loslaten en voor jezelf gaan staan!

Succes!