Hoe vraag ik studie financiering en zorgtoeslag aan?

Het zit dus zo, over een half jaar word ik 18, maar ik ben al bezig met een opleiding. Ik heb gehoord dat ik dus nu al studiefinanciering en zorgtoeslag kan aanvragen voor als ik 18 word. Maar hoe..? Ik kan eigenlijk weinig vinden er over.

P.S. Als ik op meer toeslagen o.i.d. heb, laat het me weten!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij wordt het afgeschaft in 2015. En je word 18 in 2015 ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.duo.nl/particulieren/student-hbo-of-universiteit/studiefinanciering/studiefinanciering-aanvragen.asp
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.zorgtoeslag.nl/aanvragen?gclid=CJnky8KRtb8CFSLmwgodi5sAMw
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie er staan: HBO of Universiteit.. Ik doe MBO..?

Het beste antwoord

Je studiefinanciering kan je nu al aanvragen en kan je tijdens het inschrijven aangeven dat je het wilt ontvangen tijdens de maand dat je 18 wordt. Voor zorgtoeslag is dit wss niet het geval.