hoe doe je ervaring op om in een dierenasiel te een dierenasiel te werken?

Ik wil graag als vrijwiliger aan de slag in een dierenasiel maar wordt vaak afgewezig door geen ervaring zeggen ze maar hoe doe ik dan ervaring om hier voor in aanmerking te komen ik haal goeie cijfers met de cursus dierenverzorging en heb ervarung met duv huisdieren

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Daar sta ik van te kijken, want de meeste asiels zitten te springen om vrijwilligers, en ervaring doe je al doende op.
Heb je meerdere asiels geprobeerd?

Het beste antwoord

een van de opties is (korte) tijd als vrijwilliger in een dierenasiel aan het werk te gaan. Op deze manier doe je ervaring op, en kan een potentiele werkgever zien wat je in huis hebt. Zoek contact met een asiel en leg je probleem voor, en stel voor om bijvoorbeeld twee maanden een soort stage te lopen. Deze periode is voor beide partijen te overzien, en kan je een groot voordeel opleveren.