Wanneer is de uiterlijke betaaltermijn van deze factuur voordat ik in de problemen kom?

Ik heb de laatste maand mijn financiën niet erg goed in de gaten gehouden. Een wijze les, zeker, maar niet echt handig. Waarom? Omdat ik nu met een factuur zit, ongeveer € 335,- bedragend, die 28 november afgelost had moeten zijn. Er is op 6 december per e-mail een eerste aanmaning verstuurd, zonder enige beschreven termijn of mogelijke gevolgen.

Ik heb contact met de klantenservice gehad, maar werd niet serieus genomen, omdat de termijn in verband met een miscommunicatie (zij het vanuit hun kant) over het wel of niet in termijnen kunnen betalen is verlengd. Ze willen het bedrag nu voor 15 december zien, maar ik kan dit pas wanneer mijn salaris binnenkomt, op kerstmis, afbetalen.

Uiteraard wil ik dit zo snel mogelijk aflossen, maar zou ik in de problemen komen als ik tot de 25e wacht? Is het verstanding te kijken naar iets als een lening?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat ik bedoel met dat de termijn is verlengd door de miscommunicatie is dat de de termijn al een keer eerder was verlengd, van 28 oktober naar 28 november.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Laat het niet zomaar op zijn beloop.
Waarschijnlijk kun je telefonisch wel met hen afspreken dat je het de 25e over maakt. Ze kunnen er dan een notitie van maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over het algemeen komt salaris in december iets eerder, bij mij meestal rond de 19e maar ik zou daar niet op wachten. Wat je zou kunnen proberen op korte termijn te regelen is een voorschot op je salaris, maar of dit lukt hangt van de salarisadministratie af. Of zoals Reddie oppert even bellen om te vragen of je een paar dagen respijt kan krijgen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Die paar dagen zal geen probleem zijn. Het is niet zo dat er 16 december ineens een deurwaarder aan je deur staat. Hooguit krijg je de 17 of 18e een derde aanmaning binnen, misschien met administratiekosten. En dan krijg je weer iets van 10 dagen om dit te betalen.

Antwoorden (1)

Je kunt wel degelijk in de problemen komen als je niet voor de 15e betaalt. Je hebt zelfs de kans dat er een incassobureau op je af wordt gestuurd en dat kan dan flink in de papieren lopen. Maar meestal loopt het niet zo´n vaart.
Wat je nu kunt doen is nogmaals contact met hen opnemen en zeggen dat je de 25e het geld over kunt maken. Meestal gaat men dan wel akkoord. Dan noteren zij dit en houden zij daar rekening mee.
Ik heb dit zelf ook een paar keer bij de hand gehad en op die manier opgelost.
Die bedrijven willen ook al die rompslomp niet hebben van weer een aanmaning sturen of een incassobureau inhuren. Bovendien willen ze jou als klant behouden dus passen ze meestal wel op met moeilijk doen.
Maar dan moet je je natuurlijk wel aan de afspraak houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De betaaltermijn is al een keer verlopen, omdat ik destijds verwachtte een week later te kunnen betalen. Maar, een onverwachte rekening later, en daar zit ik dan. De klantenservice bestaat maar uit een enkele persoon, dus ik betwijfel dat hij nog zo graag meewerkt hieraan. Ik probeer het morgen echter nog wel een keer. Wat kan ik verder nog doen als hij hier niet mee akkoord gaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zal toch ook een directie zijn, iemand van de klantenservice zou dit moeten overleggen, kan niet zelf zomaar een beslissing nemen. En als je zegt niet serieus te zijn genomen al helemaal, iemand van de klantenservice mag niet persoonlijk worden, moet volgens de regels werken. Wanneer je later betaald heb je kans dat een boetebedrag boven op het openstaande bedrag komt. Vraag een gesprek met de baas vh bedrijf en leg het uit.