wat is het miniumloon voor 32 uur in de week?

Ben zelf nu sinds januari 2006 werkloos en wordt uitbetaald voor 31 uur en 29 minuten en had een melkertbaan, in het onderwijs. Nu ben ik sinds augustus 2009 in de ziektewet vanwege atrose en ben zwaaroverspannen geraakt door het solliciteren en elke keer werd ik afgewezen . Hulp van een coach, liep ook op niets uit. Door al dit gebeuren zit ik volgens mij onder het minium, want ze keren nu ook gelijk je vankantiegeld uit. Krijg geen extra's. Wie weet raad!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

dat verschilt natuurlijk per cao, ik weet niet wat jouw minimum loon, was dat moet je dan even nakijken.

"Bent u op het moment dat de maximale uitkeringsduur voor u is verstreken nog werkloos, dan kunt u een uitkering aanvragen op grond van de Algemene bijstandswet (Abw) of de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW). Beide uitkeringen worden getoetst aan het inkomen van uw partner. Een Abw-uitkering wordt bovendien getoetst aan het inkomen van andere gezinsleden en aan uw vermogen. De ww is maximaal 3 jaar en 2 maanden. Daarna vervalt u in de bijstand."

dus de ww uitkering is waarschijnlijk verlopen en krijg je (denk ik) nu een andere uitkering. daardoor zul je waarschijnlijk minder krijgen op dit moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wettelijk minimumloon is wat de werkgever verplicht is om minimaal aan salaris te betalen, los wat de eventuele CAO voorschrijft. Uitkeringen staan hier los van. Volgens mij is de bijstand 70% van het min. loon. Hierdoor kun je in aanmeking komen voor een aantal subsidies. Informeer hierover de afd. sociale dienst vd gemeente. Ook of u in aanmerking kunt komen voor een toeslagenwet. Dit allemaal is mede afhankelijk van het inkomen van een eventuele partner. Succes