Hoe kom ik hier vanaf? Zie toelichting.

Voor 6 jaren terug ben ik in het nabije buitenland gaan wonen.(werken in Nederland,kleine activiteit als zelfstandige in het buitenland.) Na jaren kom ik erachter dat er kleine bedragen van mijn rekening wordt afgeschreven waarvan ik niet meer weet waarvoor.
(ik ben wat dat betreft te gemakkelijk).
In dit geval een inzittenden verzekering,afgesloten bij de SNS Bank,deciennia terug.
Naar een filiaal van de SNS. Nee, u bent niet in het buitenland verzekerd, ik geef het door dat de incasso gestopt wordt. Wordt toch weer afgeboekt.En weer.
Brieven ,telefoontjes,het haalt niets uit,geen enkele inhoudelijke reactie van de SNS Bank
Wel een brief,we geven het door aan de rijksdienst voor wegverkeer?????????
Ik snap hier echt niets van . Ik rijdt al 5 jaar niet meer in een Nederlandse auto.
Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt eerst een brief schrijven aan SNS en vragen of ze dit binnen drie weken willen oplossen. Vermeld dat je anders een klacht zult indienen bij de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening en doe dat ook als ze het na drie weken niet hebben verholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord.+

Andere antwoorden (4)

De polis erbij zoeken en per aangetekende brief het hele verhaal uitleggen en met terugwerkende kracht opzeggen.

Dan maar hopen dat de SNS zo coulant is dat ze dat ook willen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opletten waneer het wordt afgeboekt en gelijk terug laten storten dan melde ze zich wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan evt. de bank opdracht geven om dat rekeningnummer te blokkeren. Ze hebben dan niet meer de mogelijkheid om automatisch geld van je rekening te boeken.
Houd er natuurlijk wel rekening mee dat, mochten ze toch in hun recht staan, je de nodige herinneringen kan krijgen met de daarbij behorende kosten.

Maar de bank kan dus dat nummer blokkeren. Dat weet ik zeker omdat ik het zelf ook een keer voor handen heb gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst de verzekeringspremie laten storneren, dus teruglaten boeken op je rekening.
Je hebt dan in elk geval geen financiele gevolgen meer. Je kunt ook op je rekening een selectieve incassoblokkade laten zetten, dat betekent dat je je rekening geblokkeerd wordt, voor alleen een incasso-opdracht van die éne rekenikng (in dit geval van het rekeningnummer van die sns-verzekering).
Vaak komt er dan vanzelf een acceptgiro met een brief daarbij, dat je premie moet betalen.
Je hebt vanaf dat moment een telefoonnummer, of in elk geval een adres.
Stuur daar alle informatie, en correspondentie die je al eerder hebt verzonden naartoe, en geef aan dat je al diverse pogingen hebt ondernomen om de verzekering stop te zetten.

Op deze manier gaat het zeker lukken!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ah sorry, ik ben niet helemaal volledig.
Voor de stornering moet je je wenden naar je eigen bank, en ook voor de selectieve incassoblokkade moet je naar je bank toe.