Verlies is mijn wajon naar deze herkeuring?

Ongeveer 8jaar geleden heb ik een wajon uitkering gekregen en was in die tijd 80 van de 100 procent afgekeurd. Was wel heel goed in mondeling praten maar toch afgekeurd!
Nu 8 jaar later krijg ik een brief binnen van wegen een diploma die ik heb behaald met veel moeite en 2 keer blijven zitten.
Mijn vraag is wat er precies in zo gesprek wordt gesproken, ik wordt zi gestrest als ik er aan denk!

Ik heb een perperking in mijn rug en benen, kan niet te lang staan of zitten! Of te zware spullen tillen en ben snel moe en pijn, heb medicijnen daar voor omdat te verhelpen en ga naar de fysio.

Ik binnen kort een nieuwe herkeuring en ben bang dat ik moet werken, terwijl ik dat niet kan op dit moment!

Help.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Je zult het gesprek moeten afwachten.
Erna55
8 jaar geleden
Je denkt dat het behalen van je diploma nu zal beteken dat je goedgekeurd zult worden.
Maar er zal gekeken worden of je kunt gaan werken. Daar zal het gesprek over gaan.
tinus1969
8 jaar geleden
Wat voor diploma heb je gehaald? Je kunt niet tillen, maar kun je wel bv beeldschermwerk doen?

Antwoorden (1)

Je moet wachten tot je een definitief besluit krijgt en daar bezwaar tegen maken als je arbeidsvermogen toegekend krijgt. De herkeuringsoperatie van Wajongers is draconisch en de rechter is er nog helemaal niet aan te pas gekomen. Dus nergens mee akkoord gaan en niets ondertekenen. Wajongers verwerpen het oordeel van UWV nu massaal. Bijna iedereen "blijkt" opeens te kunnen werken. Dwaasheid.

Kijk maar eens op het forum van UWV: https://perspectief.uwv.nl/forum