komt mijn uitkering in gevaar als mijn moeder geld op mijn bankrekening stort om zo mijn tandartsnota te betalen?

mijn moeder wil mijn tandartskosten betalen en daarom het bedrag op mijn bankrekening storten.

komt mijn uitkering hierdoor in gevaar?

en kan zij beter het geld direct van haar rekening naar mijn rekening storten? of is het beter als mijn moeder het geld contact aan me geeft en dat ik dat op mijn rekening stort en dan betaal of dat ik de nota aan haar geeft en dat zij die dan betaalt zoals ze haar eigen nota's betaalt.

bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moeder direct naar tandarts overmaken!
ronron1212
8 jaar geleden
Wat voor uitkering heb je dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ontzettend bedankt voor jullie reacties!
ik heb mijn moeder het rechtstreeks laten betalen.

Antwoorden (2)

Natuurlijk is de beste manier om je moeder de tandarts rechtstreeks te laten betalen. Dan wordt jouw rekening niet gebruikt.

Je zou het misschien nog beter tegen een nota van de tandarts contant kunnen betalen, maar dat ligt eraan of de tandarts akkoord gaat en of je met het bedrag 'over straat' wilt/kunt lopen.

Gezegd dient wel te worden dat het niet helemaal is zoals het zou moeten, maar afhankelijk van je uitkering, niet elke uitkering kent dezelfde regels/verplichtingen, is het misschien niet eens nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jodokus52, heel erg bedankt voor uw snelle reactie en de waardevolle informatie terug!
Gek genoeg met een bijstandsuitkering kan je dat beter niet doen, de gemeente waar je woont is namelijk van mening dat je het allemaal zelf moet kunnen ophoesten van het anti-crepeer geld dat je via de WMO van je gemeente krijgt.
Ik heb zelf een bijstandsuitkering omdat ik volgens de wet niet gekeurd mag worden op arbeidsongeschiktheid (een heel lang en krom verhaal) sinds kort is de wet chronisch zieken en gehandicapten er uit bezuinigd(die een jaarlijkse toelage betekende voor chronisch zieken en gehandicapten, voor zgn 'onzichtbare' zorgkosten)
Mijn moeder maakte daarom geld over naar mijn rekening, toen de WMO in mijn gemeente er achter kwam werdt ik gekort op mijn uitkering, ik heb dit gelukkig aan kunnen vechten en aantoonbaar kunnen bewijzen dat ik met mijn rug tegen de muur stond, gelukkig was de ambtenaar waarmee ik in gesprek was sympathiek maar officieel mag het gewoon niet.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heel erg bedankt voor je reactie!
ik heb mijn moeder het rechtstreeks laten betalen!