Mag er beslag gelegd worden op een boxspring?

Dat is wat ik mij afvroeg ivm een vriendin waar binnenkort beslag word gelegd. Er staat overal (bijna) dat er geen beslag mag worden gelegd op het bed maar zie toch op sommige sites dat er beslag is gelegd op de boxspring (zij heeft zelf ook een boxspring), weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Neen, de basis-3-heid, bestaande uit een bed, tafel en stoel, mag niet worden meegenomen.
Amadea
7 jaar geleden
Als die boxspring het enige bed is dat zij heeft dan mag er geen beslag op worden gelegd. Op de sites waar wél een boxspring in beslag werd genomen zal sprake zijn geweest van meerdere bedden in dat huis.

Antwoorden (2)

Dit is ten eerste afhankelijk van de deurwaarde, in hoeverre hij het beslag leggen van objecten als deze menselijk vindt. In het artikel die ik bijvoeg is te lezen dat er wetten voor gemaakt zijn, alleen deze veroudert zijn. hierin is inderdaad te lezen dat bed en beddengoed niet in beslag genomen mag worden.

Ik kan de situatie niet inzien, maar probeer een regeling met de betreffende deurwaarder te vinden, dit bespaart een hoop kosten, en alle schulden zullen terug betaald moeten worden, ook het restbedrag na verkoop van de objecten waar beslag op gelegd is moet terugbetaald worden. Het beslag leggen en verkopen op zich kost ook geld, en deze zal op de debiteur verhaald worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is vervelend als je in zo'n nare situatie terechtkomt.
Op Goederen die je nodig hebt om te kunnen leven mag geen beslag worden gelegd. Voor elke persoon die de woning officieel bewoond moet een bed zijn.