Hoe kom je erachter of een overledene een levensverzekering had?

Waar moet je bijvoorbeeld zoeken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tussen de verzekeringspapieren ?
Zoeken naar premies op bankafschriften ?

Het beste antwoord

In eerste instantie zoek je in de nagelaten administratie. Mogelijk is er een polismap met alle polissen bij elkaar. Kun je niets vinden en denk je toch dat er een polis is dan kun je onder bepaalde voorwaarden en spelregels laten uitzoeken of er een levensverzekeringpolis of uitvaartverzekering liep op het leven van een overledene.

Het Verbond van Verzekeraars heeft een zoekservice voor polissen in het leven geroepen. Hier kun je een aanvraag doen. Lees voordat je een aanvraag doet de spelregels door.