wanneer de volgende (juridische) stap zetten?

Situatie: ik was een wanbetaler zorgverzekering, loonbeslag gekregen per 01-06-2016. Elke maand werd er geld ingehouden op mijn salaris en overgemaakt naar het zorginstituut door mijn werkgever
Op 11-11-2016 heb ik mijn volledige schuld voldaan bij mijn zorgverzekering, per 30-11-2016 ben ik officieel afgemeld als wanbetaler, dat betekend dat ik per 1-12-2016 weer direct aan mijn zorgverzekeraar moet betalen, nu is er in december én januari nog een loonbeslag geweest, werkgever verklaarde dat hij nog steeds opdracht had om dit te doen, ik vertrouwde het niet en belde zorginstituut, die vertelde mij dat ik per 30-12-2016 was afgemeld en er geen loonbeslag meer is sinds dien. Ook vertelde ze mij dat de maanden november en oktober nooit zijn voldaan door de werkgever. Waarna er meerdere herinneringen en aanmaningen gestuurd zijn naar mijn werkgever.
Ik heb een aangetekende brief verstuurd naar mijn werkgever op 06-02-2017 met een aansprakelijkstelling op artikel 18F lid 4. Met het dringende verzoek om de schuld bij zorginstituut te voldoen en de ten onrecht ingehouden beslag aan mij te voldoen, ik heb geen "einddatum" gegeven.

Nu is mijn vraag als volgt. Hoe lang moet ik wachten tot ik de volgende stap moet nemen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Is het niet handiger om even met de salarisadministratie te bellen en uit te leggen? Zij hebben er geen voordeel van om onnodig loonbeslag uit te voeren. Is het niet voor een andere schuldeiser?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Salarisadministratie doet werkgever zelf. Andere schuldeiser is er niet.

Antwoorden (1)

Inderdaad een datum aangeven in de aangetekende brief is wel handig ("Na ..... zal ik deze vordering bij een incassobureau in behandeling geven.")

Een termijn van een maand was goed geweest, nu je dat niet gedaan hebt, is het wellicht beter te informeren wat je nu precies kunt doen, want dat er actie genomen moet worden lijkt duidelijk.

Ik zou kiezen voor een incassobedrijf, echter hier zijn wel kosten aan verbonden, dus toch EERST aankloppen bij het Juridisch Loket met al deze informatie en achterliggende stukken onder je arm en daar advies vragen. https://www.juridischloket.nl/

Ook kun je online bij een advocaat informatie inwinnen. Vaak eerste keer gratis advies.