Wat is nu echt een leuke, maar vooral ook "goeie" vraag die je kan stellen tijdens een sollicitatiegesprek?

En dan liever niet van die standaard vragen als:
Waarom lijkt het je leuk om juist bij ons te werken?" en meer van dat soort vragen. Gewoon een leuke, originele vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (23)

Stel je had € 2 miljoen.
Wat had je dan met dit pand gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou je doen als je niet hoefde te werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een baan als postbode?

"Wat doe je als het begint te regenen?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als sollicitant: "wat schuift het?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou kunnen vragen;
Kon je geen ander werk vinden, dat je bij ons komt solliciteren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
haha ik zou meteen de slappe lach krijgen van die baas als hij dat zegt
Wat zou je doen met 1 miljoen pingpongballen? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he, je pikt mn idee +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahah ja goed he?
Waarom moeten wij jouw hier laten werken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe vaak ben je van plan om op vakantie te gaan
13 jaar geleden
Wat zijn je slechte eigenschappen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ben je trots op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik nu ter plekke je man/vrouw belt om te vragen hoe jij bent, wat gaat hij/zij dan antwoorden?
paulus811
13 jaar geleden
"Wil je een kopje koffie voor me halen? Met suiker a.u.b."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe sta je tegenover flexibele werktijden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar gaat het jaarlijkse personeelsuitje naar toe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar en hoe zie jij jezelf over 5 jaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe ziet jou ideale baan eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sollicitatie gesprek is een serieus gesprek tussen twee potentieel in elkaar geinteresseerde mensen. Dus elke vraag die dat potentieel bloot legt is een goede vraag.

Leuk bedoelde vragen zoals 'hoeveel tafeltennisballetjes passen er in een vliegtuig' zeggen wel iets over de sollicitant, maar meer nog over de persoon die de vraag stelt. En meestal zegt dat niets goeds...

Ga het gesprek open in met een lijst met dingen die je wilt weten ipv zogenaamde goede interessante of leuke vragen. Dan kom je het gesprek ook uit met een duidelijk antwoord of deze persoon wel of niet geschikt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel eens over een moeilijke situatie die je hebt meegemaakt en hoe je het hebt opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe je aan vrijwilligers werk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze kreeg ik van de week aan het einde van een gesprek: welke vraag zijn we jou vergeten te stellen? / Wat hadden we je nog moeten vragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor welk soort mensen ben jij allergisch ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij op mijn stoel zou zitten, wat zou je van me willen weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je hebt een afspraak met een nieuwe date. Om kwart voor vijf vraagt je baas om nog een uur over te werken. Wat zeg je? Je kan je date niet bellen want je weet zijn of haar nummer niet.