Geld beaparen hoe?

Kan je geld besparen op lullige dingetjes? Zoals in de supermarkt €9,95 en zeggen laat de rest maar zitten. Als je dit aanneemt bespaar je dan veel geld? Zo ja zijn er meer van dit soort voorbeelden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk vaak naar de grond ( vooral in de buurt van frisdrank automaten ) en je zult zien dat je soms wel wat vindt . Meer dan die 0,05 € in je voorbeeld.

Het beste antwoord

Mijn tips;

Maak een huishoud portomonee met een bepaald budget voor een week en doe daar je boodschappen van. Meer uitgeven is niet toegestaan.

Huur een film ipv een bios

Nodig vrienden uit in je tuin ipv terrassen.

Klinkt raar maar pomp tijdig de banden van je auto op. Hierdoor verbruikt hij minder brandstof.

Neem zo vaak mogelijk de fiets of ga te voet.

Neem te trap ipv de lift

Drink water, wel zo gezond en stukken goedkoper dan frisdrank.

Nog een rare, deuk je wc rol in en hang hem weer op. Zo rolt het papier moeilijker af en ben je vanzelf zuiniger in gebruik.

Zet de kachel 1 graad lager en trek iets warmers aan.

Geen apparaten stand by laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zet geen zoden aan de dijk,flutbedragen je moet gaan handelen in scooters en fietsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets in de supermarkt koopt en je laat klein wisselgeld achter dan kan je veel geld laten liggen.
Dat is per keer maar een klein beetje maar toch 20x 50 cent is een 1 euro.

Waar je nog meer op kan besparen in de supermarkt.
De producten op grijphoogte die zijn het duurst.
Dus zodra je moet bukken word het goedkoper qua prijs.
En een winkelmandje nemen ipv een winkelkar omdat in een winkelmandje minder in kan en je het gewicht zelf moet dragen.
Dan vertik je het wel veel mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Doe je boodschappen bij de Aldi of de Lidl inplaats van bij AH of Super de Boer.
-Neem ontbijtkoek bij de thee inplaats van dure koekjes.
-Koop groente en fruit op de markt of bij de Turk.
-Koop je ondergoed en sokken bij de Zeeman of de Wibra.
-Vervang je gloeilampen door spaarlampen.
-Kleine huishoudelijke voorwerpen bij de Wibra, Euroland of Xenos.
-Zeg je krant op en ga DePers, Spits of de Metro lezen.
-Bel zo min mogelijk mobiel.
-Wordt lid van de bibliotheek inplaats van dure boeken te kopen en als je ze toch wilt kopen kijk dan eerst bij de kringloopwinkel.
-Ga ook naar de kringloopwinkel voor huisraad en serviesgoed.
-Struin de rommelmarkt af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bespaart op kleine uitgaven, dan moet je dat wel consequent doen: Als je die vijf cent aanneemt en vervolgens wel een impulsaankoop doet die je eigenlijk niet nodig hebt, dan zet dat natuurlijk geen zoden aan de dijk.

Probeer overzicht te krijgen op je uitgaven. Dan weet je ook waar je geld naartoe gaat en waar je op kunt besparen.

Nog een aantal tips:
- Haal opladers van je mobiel of camera uit het stopcontact
- Kijk of je niet dubbel verzekerd of oververzekerd bent
- Let op de uitverkoop van seizoensartikelen
- Maak een boodschappenlijstje en houd je eraan
- Plan je eten voor een week, dat scheelt stress en kosten
- Controleer je kassabon goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuke verassing , de Nibud bij GV. +
Als je wilt bezuinigen is het alleeerst zaak om inzicht te krijgen in je financiele situatie. Dus wat komt er per maand binnen en wat geef ik uit en waaraan.

Als je dit in kaart hebt gebracht kun je maatregelen nemen. Natuurlijk helpt het als je geen fooitjes meer geeft, maar bijvoorbeeld het opzeggen van een kranten/tijdschrift abonnement zet pas echt zoden aan de dijk.

Het boek Succes van Annemarie van Gaal ligt nu in de boekwinkel, dit zou je kunnen helpen, het is gemakkelijk te lezen en praktisch.

Succes