Als ik het eerste jaar veel investeringen heb en weinig inkomsten, krijg in dan BTW terug?

Ik ben recent een onderneming gestart. Mijn eerste opdracht heb ik al binnen. Toch verwacht ik de eerste twee kwartalen meer investeringen te doen dan dat ik inkomsten krijg. Ik betaal dus meer BTW dan dat ik het ontvang van mijn klanten. Krijg ik dan BTW terug van de belastingdienst?

Het betreft een eenmanszaak

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ja als je meer btw hebt betaald dan krijg je bij je aangifte btw terug.
ronron1212