wat betekent code 14 bij het pinnen? er staat dan niet akkoord betaal anders maar wat is er precies aan de hand.

het gaat niet om onvoldoende saldo daar zijn andere codes voor heb ik al gezien op internet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (2)

Meldingen display pinautomaat
Tijdens het gebruik van de betaalautomaat kunnen er meldingen verschijnen, die ter beveiliging van het elektronische betalingsverkeer zijn ingebouwd. Deze meldingen verschijnen op het tekstvenster van de betaalautomaat.

Als een betaling gereed is, verschijnt de boodschap "U heeft betaald, tot ziens." In alle andere gevallen is de betaling niet voltooid. Hieronder treft u de meldingen en de te ondernemen acties aan:

Code Boodschap Actie
00 U heeft betaald, tot ziens Transactie succesvol
05 Niet akkoord, betaal anders Probeer opnieuw of laat anders betalen
06 Storing, betaal anders Probeer opnieuw of laat anders betalen
12 Geblokkeerde pas, betaal anders Anders laten betalen
14 Niet akkoord, betaal anders Anders laten betalen
51 Onvoldoende saldo, betaal anders Anders laten betalen
54 Verlopen pas, betaal anders Anders laten betalen
55 PINcode onjuist, uw PIN aub PINcode opnieuw intoetsen
57 Ongeldige pas, betaal anders Anders laten betalen
61 Maximum bereikt, betaal anders Anders laten betalen
75 PINcode onjuist, pas geblokkeerd Anders laten betalen
76 PINcode onjuist, laatste PIN PINcode opnieuw intoetsen
91 Geen verbinding, betaal anders Probeer opnieuw of laat anders betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
De vraag was: Wat is er dan precies aan de hand?
Moeilijk hè?
Code 14: Niet akkoord, betaal anders; Transactie geweigerd.
Volgens http://www.banksys.nl/adminV3/ContentManager/display/000/506/815/5068154.pdf betekent het dat de kaartlezer het nummer van de kaart als ongeldig beschouwt. (Hoewel het er niet bij vermeld staat, vermoed ik dat ook het geval kan zijn dat het apparaat het nummer niet goed afgelezen heeft danwel het er niet goed doorheengehaald is......).
Amadea