hoe duur is een gemiddelde 2e hands auto?

Toegevoegd na 6 minuten:
voor mijn eerste auto, hoeveel moet ik daar ongeveer aan uitgeven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je iets specifiker zijn? Een tweedehands golf II kun je voor een paar tientjes kopen. Een tweedehands Ferrari 360 V8 Spider F1 kost al gauw een ton.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
€50.000 dan, haha

Het beste antwoord

Ha, die Coolfresh;

Gemiddeldes bestaan wel maar zeggen niets, zoals al aangegeven. Bij een eerste auto is het altijd verstandig om niet te groot en te duur te beginnen. De auto van je dromen is waarschijnlijk toch nog te duur, dus dan kun je eerst even wennen aan de kosten van autorijden en ook nog even doorsparen. Ook is de kans op schade bij beginnende bestuurders stukken groter en die eerste schade doet ook bij een goedkoop beginnersautootje al pijn genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk liever dan aan een bedrag per jaar.
Als je een net APK gekeurde auto koopt mag die minimaal 1 jaar rijden. Daar kan je wat geluk of pech mee hebben.
Echter, meer dan 1500 euro per jaar rijden hoeft de afschrijving niet te zijn (inclusief opknap beurt, nwe distributie riem voor aflevering ed.). Gerekend in de middenklassers als golf, focus, 307 ed.

Je rijdt dan wel met auto's van ca 10 11 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf 1500 euro kan je redelijke auto's vinden. Zonder te weten wat je zoek is het verder lastig beantwoorden. Je kan natuurlijk een website zoals autoscout doorkijken om een idee te krijgen.

Als de auto erg goedkoop is, is het meestal:
- Zonder APK
of:
In nood van reparatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het hangt van de merk en hoelang het al gebruikt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een auto in gedachte ?
je kan bij marktplaats intikken tot hoeveel geld je een auto wilt kopen dan komen alle auto's naar voren die voldoen aan jou beschrijving.
je kan ook kiezen voor diesel,benzine of gas.
een gemiddelde geven voor een 2dehands auto kan niet want het 1ne merk is de andere niet.