Bestaat er vals elektronisch geld?

Bestaat er vals elektronisch geld.

6 maanden geleden
ronron1212
6 maanden geleden
wat bedoel je geld dat je overmaakt is echt het is alleen niet zichtbaar geld
Ritsuka
6 maanden geleden
Ik heb wel verhalen gehoord over oplichting met crypto
Vortexxx
6 maanden geleden
Als je weet dat papiergeld eigenlijk een belofte aan toonder is dat je dat geld weer ergens kan inwisselen voor jouw diensten, deze fysieke verhandeling heb je niet in de digitale wereld, dus kun je stellen dat elektronisch geld per definitie niet vals kan zijn. Echter is het zo dat vroeger de goudstandaard bestond die zorgde dat er altijd goud tegenover het gedrukte geld stond als garantie, die standaard hebben we al tijden verlaten, en wordt momenteel geld 'gemaakt' uit niets tussen banken die complexe CDS's(credit default swaps) met elkaar uitwisselen, in dat licht bezien is er dus geld 'gemaakt' wat niet in omloop was, denk maar aan je hypotheek, denk jij dat ze ergens een kluis hebben met jouw hypotheek daar in, en dat een in een transport busje naar een andere bank brengen? Nee, jouw hypotheek gaat in een CDS en daarmee wordt gespeculeerd en dikke winsten(of verliezen) mee geboekt, met feitelijk niks, nou dat niks vind ik vals geld. Meer inzicht vind je in de docu 97% owned.
Vortexxx
6 maanden geleden
97% owned is echt een aanrader en staat momenteel op Netflix, en het waar gebeurde verhaal van 'The Big Short' staat er ook, en die legt middels de lekkere Margo Robbie in bad uit wat de CDS's en CDO's en A, B, C Ratings nou eigenlijk betekenen.
ronron1212
6 maanden geleden
@Vortexxx hypotheek is een bezit en geen geld/ Jij bedoeld waarschijnlijk dat met de hypotheek geld wordt geschapen

Antwoorden (1)

Vals is het niet maar je hebt wel gekloonde creditcards iemand die jouw chip van je je bankpas dus kopieert en op een lege zet zodat ze exact dezelfde hebben en 3x raden wat ze daarmee doen
Plaatje bij antwoord
6 maanden geleden