Hoe komt het dat de bedrijven die te koop staan op dit moment vaak tegenvallen?

Meestal verkoopt men nu bedrijven met een probleem door de crisis. Toch is er ook vervangingsvraag van bedrijven die te koop staan wegens gevorderde leeftijd van de eigenaar. Toch is het erg moeilijk om deze tegen te komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het gros van de bedrijve die nu weg gedaan wordt is gewoon vanwege problemen.

Als je oud begint te worden, en een succesvol bedrijf hebt opgebouwd, dan besef je ook dat het nu verkopen ongunstig is: De markt is slecht, de banken lenen weinig geld uit. Door een paar jaar te wachten kan je veel meer voor je bedrijf krijgen. De oude dag voorziening die een eigenaar hiermee bereikt zal veel luxer zijn. En dat is meestal die 2, 3 jaart door werken wel waard.