Ben ik verplicht om administatiekosten te betalen bij een doorberekende bekeuring?

Bekeuring opgelopen met leenauto. De garage zet hier nog eens € 12.50 bovenop + BTW. Is dit redelijk? Ze hoeven er toch niet op te verdienen? Een bedrag van € 5,- lijkt mij ook meer dan voldoende.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk de voorwaarden. Het zal er wel instaan. Ik denk dat je er niet onderuit zal komen.

Het beste antwoord

ze zullen er zeker niet op verdienen zij hebben er ook werk aan om de bekeuring te verwerken betalen en de kosten aan jou door te rekenen. in de alg voorwaarden zal je vast getekend hebben voor deze adm fee die zeker niet onredelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een helder antwoord op mijn vraag. Ik zit niet te wachten op reacties zoals: "eigen schuld, dikke bult".

Andere antwoorden (2)

Ik betwijfel of ze erop verdienen, het is niet meer dan redelijk dat je ze vergoed voor de tijd die ze eraan moeten besteden om de boete te betalen én om jou achter de broek aan te zitten.

Uitgaande van een uurtarief (dat is niet hetzelfde als uurloon!) van € 50,- exclusief btw, is dat een vergoeding voor een kwartiertje werk. Lijkt me redelijk.

Ik zou niet aarzelen om dat te betalen, wegens helder geval van eigen schuld, dikke bult.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat die kleinerende toon maar achterwege, vooropgesteld dat ik niet eens de bestuurder was. Maar dit doet dus in dit geval niet terzake.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste brieven zijn standaard, dus ik ga er echt niet van uit dat iemand daar een kwartier zit te tijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleinerend? Helemaal niet, mij zou het ook kunnen gebeuren. Ik zou alleen niet aarzelen om de administratiekosten dan te betalen, omdat ik ook over mezelf kan zeggen dat dat eigen schuld, dikke bult is. Dat is niet kleinerend, dat is een feit. Als jij trouwens niet de bestuurder was (en er ook niet naast zat en niets zei over het gedrag dat een boete opleverde) zou ik verwachten dat degene die wél de bestuurder was jou weer zou vergoeden voor het totaalbedrag. Dat zou ik in ieder geval wel doen als ik die bestuurder was. @Fargh: hier zijn iets meer handelingen bij betrokken dan het typen van één brief. Allemaal kleine handelingen, maar in totaal zal het best een kwartiertje kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de garagehouder moet achterhalen wie de bestuurder was ten tijde van de bekeuring. Deze bekeuring verwerken in hun systeem en de bekeuring op tijd betalen. Daarnaast moeten ze de vordering op jou ingeven en jou een brief sturen en opvolgen dat je inderdaad betaald. Mocht het toevallig een halfjaarafsluiting zijn dan moet dit weer dienen als specificatie voor de accountant enz... Dan ga ik er nog niet een van uit dat je gaat bellen om te vragen over de hoogte van het bedrag want dan ben je nog meer tijd kwijt.
Ik vind het alleszins redelijk dat je een tegemoetkoming (want gezien het bedrag is het dat) in de gemaakte kosten betaald. Je kan beter in de pen klimmen over de 6 euro adm. kosten die de wetgever je nog bovenop je bekeuring in rekening brengt. Dat is diefstal van de bovenste plank.