Ik heb alleen alimentatie van 500 per maand netto van mijn ex man en krijg toch een belastingaanslag. De rest om te kunnen leven krijg ik van mijn mo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie is mo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mo moet moeder zijn maar de letters waren op.
In mijn aanslag staat dat ik een teruggave zou hebben gehad van het jaar ervoor? toen was ik huisvrouw zonder inkomsten. dus hoe dat nou weer zit. de belasting maar eens bellen, maar daar word je telefonisch slecht geholpen heb ik begrepen van een kennis, maar een accountant kan ik niet betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je proberen met behulp van het aangifteprogramma van de belastingdienst je gegevens over het betreffende jaar in te vullen om daarna te zien of de aanslag terecht is opgelegd?
Annswers
13 jaar geleden
Kun je aangeven of je ook werkt?

Het beste antwoord

ik zou de belastingdienst vragen op basis van welk inkomen en welke gegevens zijn hun aanslag hebben gestuurd. als de alimentatie het enige is wat je krijgt, blijf je in ieder geval royaal onder de belastingvrije voet. als er nog meer inkomsten zijn (waarover je niets zegt) dan kan de situatie dramatisch anders zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is op de aanslag na te gaan op welke inkomsten van jou deze betrekking heeft? Als je niet in staat bent tot het betalen van de aanslag kun je overwegen kwijtschelding aan te vragen. Doe er hoe dan ook wel iets mee om eventuele problemen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou met deze vraag even na de belasting gaan en hun duidelijke uitleg vragen..
de belastingdienst leuker kunnen ze het niet maken ...
bloedzuigers zijn het..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien toch tijd om een baan te zoeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat moeilijk als je langdurig ziek bent en zeker na alle ellende van een scheiding.